شادنوش گفت:‌ با راه‌اندازی سامانه سیمای سرطان، تمام زنجیره ارائه خدمت سرطان از تشخیص زودهنگام تا تشخیص، درمان و مراقبت‌های حمایتی و تسکینی به یکدیگر متصل می‌شوند.

راه‌اندازی سامانه سیمای سرطان در کشوربه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت اظهار کرد: یکی از مهمترین ارکان مدیریت بهینه منابع مربوط به سرطان مصرف بهینه دارو‌های بیماران سرطانی است؛ به طوری که دارو برای بیمار به میلی‌گرم حساب شود، نه به ریال.

وی ادامه داد: بر همین اساس سامانه‌ای با عنوان سامانه سیمای سرطان راه‌اندازی شده است و همه مراکز درمان سرطان از طریق این سامانه با یکدیگر در ارتباط خواهند بود، از طرفی این مراکز با داروخانه‌های توزیع‌کننده دارو‌های سرطانی هم ارتباط داشته باشند و بر اساس نیاز بیمار، میزان مورد نیاز دارو به مراکز ارائه دهنده خدمات سرطان، ارائه شود.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: با راه‌اندازی سامانه سیمای سرطان، تمام زنجیره ارائه خدمت سرطان از تشخیص زودهنگام تا تشخیص، درمان و مراقبت‌های حمایتی و تسکینی به یکدیگر متصل می‌شوند.

شادنوش یادآوری کرد: باید توجه کرد که امضای الکترونیک متخصصین سرطان که تجویزکننده دارو بوده‌اند، در سامانه سیمای سرطان به صورت شبکه‌ای قابل رویت خواهد بود؛ به‌طوری که نسخه‌نویسی الکترونیک را به طور خاص در حوزه سرطان اجرا می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
راه اندازی چنین سامانه ای در کشور خوب است ولی کافی نیست. باید به همراه ایجاد سامانه ذکر شده وزارت بهداشت بشدت از ورود عوامل سرطان زا به زندگی مردم جلوگیری کند.
آخرین اخبار