معاون اشتغال کمیته امداد خراسان جنوبی گفت:طی سال گذشته با حمایت کمیته امداد ۸۹۴ تخته فرش دستبافت توسط مددجویان تحت حمایت بافته شده است.

بافت ۸۹۴ تخته فرش توسط مددجویانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،حسینی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت:طی سال گذشته با حمایت کمیته امداد ۸۹۴ تخته فرش دستبافت با متراژ ۴ هزار و ۷۸۱ مترمربع توسط مددجویان تحت حمایت به ارزش سه میلیارد و ۳۱ میلیون تومان بافته شده است.

وی افزود: استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آن‌ها به صورت چهره به چهره از رویکرد‌های اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی است و مددجویان پس از طی این مراحل برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده اقدام می‌کنند.

حسینی با اشاره به کیفیت مطلوب فرش‌های تولیدی توسط مددجویان تحت حمایت گفت: بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت با نظارت استادکاران این نهاد انجام می‌شود و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، فرش‌های تولیدی توسط مرکز خدمات تولیدی و بازرگانی امداد خریداری و وجه آن پس از کسر وام اعطایی به حساب مددجو واریز می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی توسعه صنعت فرش را به عنوان یک صادرات غیرنفتی راهکاری مناسب برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد  صورت می‌گیرد و هم‌اکنون بیشتر بافندگان تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

وی سنجش بینایی، بهسازی محیط کسب‌ و کار و نظارت و ارائه مشاوره‌های تخصصی به قالیبافان تحت حمایت را از جمله خدمات کمیته امداد به مجریان طرح‌های قالیبافی عنوان کرد.

حسینی گفت:فرش‌های تولیدشده بیشتر در طرح‌های ریزماهی، لچک ترنج، خشتی، بته‌جقه و نائین بوده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/غ

صنعت فرش راهکاری مناسب برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار