فعال اصولگرا با اشاره به ادبیات حاکم بر سخنان رهبر انقلاب، همراهی مردم در تحقق شعار سال را مهم‌تر از دستگاه‌های اجرایی دانست.

محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت مقام معظم رهبری در تحقق «رونق تولید» به همراهی مردم بیشتر از مسئولان امیدوارنددر گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخاب شعار سال مبنی بر  «رونق تولید» گفت: از سال ۸۸ تا کنون، غیر از یک سال، شعار تمام سال‌ها اقتصادی بوده که این نام‌گذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری در چند سال گذشته، علاوه بر آن که به نوعی پیش بینی نقاط آسیب پذیر است، بلکه دستگاه ها و گروه های مردمی را نیز در جهات مورد نیاز هدایت کرده است.

وی در ادامه با اشاره تغییر مخاطب شعارهای سال از  مسئولان به مردم توسط مقام معظم رهبری گفت: همچنین با نگاهی به شعار چند سال گذشته، شاهد نوعی تفاوت در گفتمان اقتصادی مقام معظم رهبری و تغییر مخاطب از مسئولان به مردم نیز بوده ایم. به عنوان نمونه شعار سال ۹۶، «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» بود که عمدتا در حوزه حاکمیت تعریف می شود و بیش از آن که متوجه مردم باشد، متوجه مسئولان دستگاه های اجرایی است.

پیرهادی همچنین علت تغییر مخاطبان شعارهای سال  توسط مقام معظم رهبری  را این‌گونه تشریح کرد: قبل از آن، در سال ۹۵ هم، اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی، شعار سال بود که مخاطب عمده آن را  مسئولان تشکیل می‌دادند. اما سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری، «حمایت از کالای ایرانی» نام گرفت که خطابش عمدتا به مردم است.با نگاهی عمیق تر به ادبیات حاکم بر سخنان رهبر معظم انقلاب، روشن می شود که ایشان عمدتا به همراهی مردم، بیش از همت دستگاه های اجرایی امیدوارند و در میان مردم هم، خطاب اصلی معمولا جوان ها هستند؛ چنان که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم که در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی منتشر شد هم جوانان بودند.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت  در تشریح شعار سال مبنی بر «رونق تولید» بیان کرد: «رونق تولید» نیز شعاری است که همزمان هم وظایفی بر دوش دستگاه های اجرایی و تقنینی می گذارد و هم انتظاراتی از مردم دارد. سه قوه که باید وظایف خود را در این راستا، اعم از جلوگیری از واردات بی رویه و غیرضروری، ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان، رفع موانع تولید، تصویب قوانین حمایتی و برخورد با سوداگران و دلالانی که به تولید ملی لطمه می زنند و مواردی از این دست پیگیری کنند و حتی اگر خلا قانونی دارند، لوایح مورد نیاز را به مجلس ارائه کنند.

این فعال اصولگرا در پایان خاطر نشان کرد: سخنان مقام معظم رهبری در حرم مقدس رضوی که در واقع شرحی بر همان پیام سال بود، ابعادی از رونق تولید را روشن کرد که بیشتر متوجه عموم مردم است. ایشان با اشاره به صنایع کوچک، کشاورزی، دامداری و صنایع خانگی، این موارد را مصادیقی از تولید کوچک توسط خانواده های ایرانی دانستند؛ بنابراین برداشت من این است که تولیدکنندگی و مفهوم تولید، بیش و پیش از آن که مقوله ای اقتصادی باشد، موضوعی فرهنگی است و اگر فرهنگ تولید در جامعه شکل بگیرد، مسلما تبعات مثبت اقتصادی هم خواهد داشت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار