مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی از دوران طلایی تالاب میقان اراک خبرداد.

تالاب میقان اراک در دوران طلاییآمره‌ای مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛   از آبگیری ۹۰ درصدی تالاب میقان اراک خبر داد و گفت: سیلاب‌های اخیر موجب شده که ۱۴۰ میلیمتر باران در سطح استان ببارد و موجب جمع شدن و جاری شدن ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب در سطح رودخانه‌ها و سد‌ها شده است تالاب میقان نیز با این بارندگی‌ها در حال حاضر دوران طلایی اش را سپری می‌کند.

آمره‌ای با بیان اینکه سیلاب‌های اخیر موجب شده که ۱۴۰ میلیمتر باران در سطح استان ببارد و موجب جمع شدن و جاری شدن ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب در سطح رودخانه‌ها و سد‌ها شده است افزود: استان مرکزی با حداقل خسارت حداکثر فایده و استفاده را از این سیلاب‌های اخیر داشته است.

وی تصریح کرد: در مجموع حجم آبی که این تالاب در خود ذخیره می‌کند بیش از ۱۱۰ میلیون متر مکعب است که ۱۰۰ میلیون متر مکعب آن ذخیره شده است و وسعت تالاب میقان اراک بیش از ۱۰۰ کیلومتر است و ظرفیت و گنجایش ذخیره آب دو برابر این حجم کنونی را هم دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر بارندگی استان مرکزی در سال آبی جدید ۴۳۰ میلیمتر است که نسبت به آمار دراز مدت رشد ۹۰ درصدی داشته و حجم نزولات جوی هم در سطح استان به ۴ میلیارد مترمکعب رسیده است.

انتهای پیام / ج

تالاب میقان با بارندگی‌های نوروزی در حال حاضر دوران طلایی اش را سپری می‌کند

برچسب ها: سیل ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.