مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان به تشریح اقلام مورد نیاز سیل زدگان در استان پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: اقلام مورد نیاز روستاییان سیل‌زده به صورت روزانه در اختیار دهیاران قرار می‌گیرد و روستاییان برای تامین نیاز‌های خود به دهیاران مراجعه کنند.

وی افزود: برخی از روستاییان هنوز در روستا‌های گرفتار سیل ساکن هستند و این سردرگمی برای ما وجود داشت که چگونه باید اقلام را به مردم برسانیم و البته این افراد خود را به خطر انداخته‌اند و روی پشت‌بام‌ها هستند، اما با این حال ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که کمک‌ها را از طریق دهیاران به آن‌ها برسانیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: ما اقلام مورد نیاز این افراد اعم از چادر، پتو و غذای گرم را به صورت روزانه در اختیار دهیار‌های مربوطه قرار می‌دهیم. تلاش می‌کنیم با تامین نیاز‌های مردم روستا‌هایی که دچار سیل‌گرفتگی شده‌اند از طریق دهیار مربوطه شرایطی را فراهم کنیم تا مردم از سردرگمی خارج شوند ودر حال حاضر به برخی اقلام مانند چادر، پتو و موکت برای اسکان و برخی اقلام معیشتی مانند کنسروجات نیاز داریم. به دلیل تجمعات انبوه، لزوم رعایت بهداشت و برای جلوگیری از بروز بیماری‌های عفونی به جای توزیع غذای گرم بهتر است کنسرو توزیع شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای اسکان مردم در حمیدیه، سوسنگرد، بستان و رفیع با مصوبه شورای تامین با همکاری، سپاه، ارتش، آموزش و پرورش و اداره‌کل ورزش و جوانان ۱۵ اردوگاه در نطر گرفته‌ایم که لیست این اردوگاه‌ها اعلام شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به اردوگاه‌ها آنجا اسکان پیدا کنند.

خدادادی افزود: اگر سیل‌زدگان در معرض بیماری‌های عفونی باشند ما کار مهمی انجام نداده‌ایم در حالی که با رعایت بهداشت فردی و جمع‌آوری زباله‌ها می‌توان بسیاری مشکلات را برطرف کرد. تامین آب آشامیدنی بسیار مهم است. اگر کسی می‌تواند آب آشامیدنی در اختیار ما قرار دهد برای مردم مفید خواهد بود و شیر خشک و پوشاک نیز برای مردم اهمیت ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/م

کمک کردن به مردم گرفتار در سیل توسط هلال احمر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.