استاندار قزوین بر ضرورت تهیه بانک اطلاعات اسکان اضطراری در استان برای استفاده در مواقع بحرانی تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: تهیه بانک اطلاعات اسکان اضطراری در استان ضروری است و در مواقع بحران این مناطق باید شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد.

زاهدی همچنین تاکید کرد که باید بانک اطلاعات ماشین آلات همه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی تهیه شود و در دسترس باشد تا مورد استفاده در شرایط بحرانی قرار گیرد.

وی افزود: در کمیته برنامه ریزی باید ۵ درصد اعتبارات استانی به بحران تخصیص یابد و تلاش می‌کنیم خسارات وارد شده را از تهران بگیریم، اما اگر هواشناسی ایستگاه و تجهیزاتی لازم دارد در اولویت قرار گرفته و تهیه شود.

استاندار اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی آراسنج و خرمدشت در گذشته روی مسیل ساخته شده است که الان باید راه عبور آب و سیلاب را باز کنیم و اینکه کشاورزان به انچه در آراسنج به طور موقت اجرا شده اعتراض دارند باید اهمیت دهیم و مشکلات را اساسی حل کنیم.

زاهدی گفت: با زدن خاکریز در کوتاه مدت و نیز در دراز مدت با رویکرد کارشناسی باید تهدید شهرک‌های صنعتی را برطرف کنیم.

وی خطاب به مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین اظهار داشت: در حال حاضر حجم وسیعی از آب در استان داریم که باید مدیریت شود و اگر آبی رها می‌شود به جایی آسیب نزند.

استاندار تصریح کرد: بند زیاران بررسی و اگر لازم بود بخش دیگری از آب آن تخلیه شود.

زاهدی گفت: اگر کسی به حریم رودخانه و مزارع تجاوز کرده است باید از دریافت خسارت حذف و تکلیفش مشخص شود.

وی گفت: درباره آب باید به صورت حوضه‌ای تصمیم بگیریم و حوضه آبریز ملاک است و هر جا دریچه‌ای باز و بسته می‌شود فرمانداران لازم است مطلع باشند.

زاهدی اضافه کرد: کمک رسانی به سیل زدگان با هماهنگی باشد و باید مدیریت کنیم تا توزیع عادلانه صورت گیرد.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار