رئیس پلیس راهور ناجا گفت: سهم وسایل نقلیه سواری در تصادفات فوتی و جرحی به ترتیب پراید ۲۵ درصد و پژو ۲۳ درصد بود.

رییس پلیس راهور ناجابه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سیدکمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا در اولین نشست خبری خود در سال ۹۸ در خصوص اقدامات پلیس راهور ناجا در ایام نوروز اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی شرایط جوی کشور به گونه‌ای پیش رفت که شرایط اقلیمی در ۱۰۰ سال اخیر به کلی تغییر پیدا کرد و این مسئله پلیس راهور را هم غافلگیر کرد.


بیشتر بخوانید؛ شناسایی یک کانال ۳۱ هزار نفره قماربازی و انسداد حساب بانکی ۵۰ میلیارد تومانی


وی افزود: از روز ۲۸ اسفند سال ۹۷ با توجه به وقوع بارندگی شدید و در پی آن وقوع سیل و آبگرفتگی معابر برنامه‌های دیگری را طرح کردیم و با اقدام به موقع یک شرایط جدید را برای مدیریت مسائل ایجاد کردیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پلیس راهور و سازمان‌های مسئول نمی‌توانند به تنهایی مسائل را پیش ببرند و مردم باید با رعایت برخی موارد به ما کمک کنند.

هادیان‌فر با بیان اینکه بیش از ۴۱ میلیون و ۴۲۳ هزار نفر از افراد در پایه‌های مختلف گواهینامه دارند و رانندگی می‌کنند، اظهار کرد: ۲۲ میلیون نفر دارای گواهینامه خودرو و ۱۱ میلیون و ۸۰۰ نفر نیز دارای گواهینامه موتور سیکلت هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: بیش از ۱ میلیون و ۵۶۰ هزار خودرو و ۹ میلیون موتورسیکلت در حال فرسوده شدن هستند و ۲میلیون و ۳۱۶ هزار وسیله نقلیه اسقاط شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۶۴ هزار و ۹۸ فقره تصادف فوتی و جرحی داشتیم که ۷ هزار و ۵۳۸ خودرو مقصر بودند.

هادیان‌فر با بیان اینکه ۹۵۲ هزار و ۸۳۴ دستگاه در سال ۹۷ پلاک شدند و با ۴۰ درصد کاهش نسبت به سال ۹۶ شماره گذاری شدند، بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۳میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال ۹۶ نقل و انتقال داشتند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: ۱ میلیون و ۸۹۳ هزار نفر گواهینامه‌ جدید دارند و مجاز نیستند در جاده‌های کشور رانندگی کنند. خودروی آن‌ها باید یک برچسب داشته باشد تا رانندگان دیگر متوجه شوند این افراد گواهینامه اولی هستند؛ این برچسب گذاری از برنامه‌های ما است.

وی افزود: در ده ماهه سال ۹۷، ۱۴ هزار و ۶۸۵ نفر متاسفانه در شهر‌ها و جاده‌های کشور بر اثر تصادفات فوت شدند که ۳ هزار، ۸۹۵ نفر از افراد در شهر‌ها و ۱۰ هزار و ۸۹۰ نفر در جاده‌های کشور بودند.

سردار هادیان فر گفت: ۵۲ درصد جانباختگان در دم تصادف، ۶ درصد حین انتقال به بیمارستان و ۴۱.۲ درصد در مراکز درمانی یا منازل فوت شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: ۲۱ درصد فوتی‌های تصادفات عابر پیاده، ۲۲.۵ درصد موتور سیکلت‌سوارها و ۲۵ درصد هم بر اثر واژگونی خودرو بودند.

هادیان فر بیان کرد: ۱۵ درصد از تصادفات در جاده‌های یک طرفه بودند و ۲۷ درصد تصادفات در ۵ هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه خیز شهر‌ها و جاده‌ها اتفاق افتاده است.

وی افزود: ۳۱ هزار و ۱۶۰ گواهینامه‌ای که نمره منفی را به حد نصاب رسانده بودند توسط پلیس ضبط شد.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: شهر‌های اصفهان، مشهد، شیراز و پاسگاه پلیس راه خاش بیشترین تصادفات را داشته‌اند.

هادیان‌فر با بیان اینکه ۷۹.۵ درصد خودرو‌های تصادفی شخصی بودند، تاکید کرد: ۲۸.۵ درصد از این تصادفات با فراوانی ۱۷ درصد مربوط به خودرو سواری پراید بوده است.

وی افزود: آمار تصادفات در وسایل نقلیه عمومی ۱۰ درصد، وانت شش صدم درصد و اتوبوس و مینی بوس ۵.۵ درصد سایر وسایل است که نشان می‌دهد در بحث حمل مسافر وضعیت بسیار مطلوبی را پیدا کردیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: سرانه وسیله نقلیه در جهان ۳.۷ نفر، آسیا ۶.۸ و در ایران ۲.۵ نفر است.

وی افزود: آمار کشته شدگان بر اساس هر ۱۰ هزار وسیله در جهان ۶.۵ نفر، در اروپا ۳.۳ در آسیا ۱۰.۹ و در ایران ۴.۹ است.

سردار هادیان فر گفت: میزان موفقیت تحقق شاخص تصادفات در سال ۹۶، ۱۴ درصد بود که انتظار می‌رود در سال ۹۷ به ۱۷ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه در جاده‌های کشور ۱۰۳۰ واحد سیار ایجاد کردیم و ۶۲۰۰ گشت خودرویی داشتیم، اظهار کرد:  در تمام استان‌ها از ۱۲ فروند بالگرد که در اختیار ما بود استفاده کردیم و ۳۵ هزار نفر هم در پلیس راهور در قالب پلیس ترافیک شهری، پلیس راه و پلیس نامحسوس در حال فعالیت بودند.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه بیش از ۱۰۷ هزار ۹۶ نفر نیروی پلیس در حال فعالیت بودند، افزود: در ایام نوروز ۲۹۰ انسداد معابر را در کشور داشتیم، که ۱۳۲ مورد بازگشایی و ۴۲ مورد به علت بارش باران، سیل، ریزش کوه و برف و ... در کشور مسدود شد.

سردار هادیان‌فر گفت: در ایام نوروز ۴۳۵ میلیون تردد در کشور گزارش شده است که روزانه ۸۵ میلیون لیتر مصرف سوخت خودرو‌ها به ۱۰۰ میلیون لیتر افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه با بکارگیری تجهیزات جدید متوسط سرعت را ۲ کیلومتر در کشور کاهش دادیم، اظهار کرد: براساس گزارشات مرکز فرماندهی و کنترل ناجا، در ایام نوروز ۳۳ درصد کاهش تلفات جاده‌ای نسبت به سال قبل داریم.

سردار هادیان فر گفت: در ایام نوروز شاهد افزایش ۱۳ درصدی سفر در کشور بودیم و ۹ درصد در مجروحان سوانح رانندگی کاهش مصدومیت داشتیم و در دور اول سفر‌های نوروزی ۲۲ درصد کاهش جانباختگی داشتیم.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: پلیس راهور دو مرتبه در پایانه‌ها از اتوبوس‌های راهیان نور بازدید فنی داشت و هیچ حادثه‌ای در خصوص کاروان‌های راهیان نور نداشتیم.

وی اظهار کرد: براساس شاخص ابلاغیه ۵ سال ششم، در نوروز ۹۸، نسبت به نوروز ۹۷، ۴۰ درصد کاهش جانباختگان را داشتیم.

سردار هادیان‌فر با اشاره به اینکه اگر دولت کمک کند شرایطی مانند شرایط نوروز را در طول سال ایجاد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: طی ۴ سال با مدیریت و اقدامات مناسب می‌توانیم تعداد کشته‌ها را در جاده‌های کشور به حداقل برسانیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ۴۳ درصد حوادث نوروزی ۹۸ مربوط به واژگونی خودرو بود که این آمار در سال گذشته ۲۳ درصد بود.

وی با بیان اینکه ۴۴ درصد تصادفات در نیمه اول تعطیلات نوروزی رخ داده است، افزود: بیشترین تصادفات در ساعت ۱۲ شب تا ۱۶ ظهر رخ داده است، سهم وسایل نقلیه سواری در تصادفات فوتی و جرحی از جمله پراید ۲۵ درصد، پژو ۲۳ درصد، سمند ۵.۷ درصد بوده است. همچنین وضعیت راه‌های روستایی مناسب نیست و ۳۳ درصد حوادث ما در نوروز در راه‌های فرعی و روستایی اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی چهار عامل وقوع تصادفات در کشور هستند که عدم رعایت این عوامل ۸۵ درصد تلفات را در سال ۹۷ به همراه داشته است و در نوروز ۹۸ این رقم به ۷۸ درصد رسید.

وی افزود: ۶۰ درصد تصادفات در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق افتاده است که در نوروز ۹۷ این میزان به ۶۷ درصد رسید.

وی افزود: در نوروز ۹۷ متوسط روزانه ۵۷ نفر جان خود را از دست دادند که در نوروز ۹۸ این رقم به میانگین ۳۷ نفر رسید.

سردار هادیان فر گفت: بیش از یک هزار و ۵۵۰ دستگاه ثبت تخلف و ارسال جریمه به صورت پیامکی در ترافیک شهری در حال اجرا است.

وی افزود: هموطنان آدرس و شماره تلفن همراه خود را به روز رسانی کنند تا از آخرین وضعیت تخلفات خود مطلع شوند.

سردار هادیان فر گفت: بیشترین وقوع تصادفات مربوط به سوم فروردین و کمترین آن مربوط به ۱۴ فروردین بوده است و همچنین در روزهای ۱۴، ۱۵، ۱۶ فروردین شاهد افزایش سفرهای نوروزی بودیم.

وی افزود: اولین تصادف نوروزی ما مربوط به واژگونی بود که بر اثر آن یک نفر فوت شد.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در این مدت با یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۹۵۲ تخلف حادثه ساز برخورد کردیم، گفت: همچنین ۶۰ هزار و ۶۹۶ وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت را در ایام نوروز توقیف کردیم.

وی افزود: توقیف خودروهای دارای تخلف که سرنشین آن‌ها متشکل از خانواده رانندگان بودند به صورتی اجرا شد که راننده متخلف چند ساعت در خودرو نشسته و پس از چند ساعت توقیف با رعایت قوانین به مسیر و سفر خود ادامه دادند و خودروهای دارای رانندگان مجرد نیز خودروشان توقیف شد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: برنامه‌ای در دستور اجراست تا تعداد کشته‌ها به ۲ هزار نفر کاهش پیدا کند، در بازدیدی که در شمال کشور داشتیم، بیش از ۷۰ درصد جانباختگان در استان‌های گیلان و مازندران مربوط به عابران پیاده می‌شود.

وی افزود: در جهان جریمه‌های سنگین برای خودروهای سنگین در نظر گرفته می‌شود و باید این الزامات اجرا شود.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: انضباط بخشی ترافیکی، اصلاح برآیند‌های خدمات، سیستمی کردن فرآیند خدمات و هوشمندسازی از برنامه‌های اجرایی سال‌های آتی پلیس راهور ناجا است.

سردار هادیان فر خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد مردم ما قوانین را رعایت می‌کنند و باقی نیز یا قانون را نمی‌دانند یا قاصر قانون یا مقصر قانون هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، ناجا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
مرگ دست خداست پراید وسیله است.
Myanmar
رضا
۰۸:۱۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
ایران از دسته کشورهای پهناور دنیاست و اگر مشاهده بفرمایید بیش از هشت برابر کشورهای نامدار دنیا همچون ژاپن و انگلیس وسعت دارد و همچنین سهم کوهستانی بودن ایران به ویژه در بحت مصرف سوخت . پس بایستی ایران بهترین جاده های با ورودی خروجی ایمن ، بهترین خودروها قوی ایمن را داشته باشند اینکه برای مصرف سوخت پراید و ماتیز و ژیان را سوار شویم اصلن برای ایران مناسب نیست همچنین جاده ها بایستی از دید توپوگرافی در بهترین وضعیت باشند و ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
شاید دلیل درصد بالای آمار تصادفات پراید و پژو نسبت به سایر خودروها ،این باشد که تعدادشان نسبت به سایر ماشین ها بیشتر است!
مثل آمار کاهش تصادفات 98 نسبت به سال گذشته نباشه که دلیلش را کنترل بیشتر گزارش می کنند، یکی از دلایل کاهش آمار تصادفات کاهش سفر هست، اون هم به دلیل وقوع سیل بی سابقه در کشور.هر چند زحمت نیروهای زحمت کش پلیس و سایر نیروها نقش اساسی را دارد.
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
مشکل پراید نیست . هر ماشینی تصادف کنه خطر خودش رو داره . من خیلی تو جاده ها رانندگی کردم . واقعا آدم تعجب میکنه . هیچ کس قوانین راهور رو رعایت نمیکنه ! تا حالا که من دیدم همه ماشینهای پشت سر من در خط ممتد از من سبقت گرفتن و سرعت همشون هم غیر مجاز بوده ! این یعنی چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
چرا مدیران وسازندگان پراید که عامل این همه کشته ومصدوم هستن محاکمه نمیشوند؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
من خودم از 12 سالگی رانندگی کردم که الان که نوزده سالمه بدون داشتن گواهینامه حتی خودرو سنگین هم خارج شهر رانندگی کرده ام.
گواهینامه به معنای مهارت در رانندگی نیست و احتیاط شرط است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
بامزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
متاسفانه ساخت ماشین پرایدک خیلی بی کیفیت هست وقیمتش هم خیلی زیاده حداقل بخاطرپول زیادی ک ازمردم میگیرند سعی کنن کیفیت ماشین بب ن بالا ک اینقدرکشته نداشته باشیم
Germany
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
دلیلش اینه که بیشترین خودروی موجود در جامعه پراید و سپس انواع پژو است چون تولید داخلی است چرا خط تولید پراید را برای همیشه جمع نمی کنید و خط تولید سمند را افزایش نمی دهید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قطعا کسی که پراید سوار میشود با افتخار سمند هم می نشیند!
ملت ما که همه بنز و پورشه سوار نیستند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
در ضمن ما چندسال تلاش کردیم یه پولی گیر بیاریم پراید بخریم الان که بیست تومان ما جور شد قیمت رفت روی دو برابر خدایی این انصاف نیست ، حتی با این پول نمیتونیم یه دست دوم تمیز گیر بیاریم که کمتر خرج داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
سردارمحترم شمای که دلسوز مردم هستید یک زحمت بکش انتقاد از افزایش
قیمت خودروبگوید تامنه پراید سواربروم خودرو ایمن تر سوار بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
سردار عزیز،

لطفا جریمه و توقیف را برای خودروهای پارک در پیاده رو و ورودی پارکینگ منازل اجرا کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
چندروز پیش، صبح زود، دریک کیلومتری خروجی شهرآباده، یکی ازآشنایان، به علت جلگیری ازبرخوردبا ماشین متخلف، باگاردریل تصادف می کنه، ودچارآسیب میشه؟!! همان موقع چندبار به ۱۱۰ تماس میگیره ، ولی شخص پاسخگو باخواب آلودگی هی آدرس می پرسه وکمکی داده نشد؟؟!!! واین باعث شد که یکی ازماشینهای عقبی ازپشت به ماشین آشنای مازد وانگار دوبار تصادف کرد؟!! وخسارت زیادی به خودرو وارد شد؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
شمارو به خدا یاخودرو سازی رو بدین دست سپاه ک درستوحسابی بسازه یا تعطیلش کنید بزارین واردبشه خسارت بیکارشدن کارگران سایپا کمتر از کشته شدن مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
واقعا ديگه سپاه بايد ورود کنه خسته شديم
Iran (Islamic Republic of)
کورش
۲۰:۳۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
چقدر از سپاه توقع داریم ما گناه که نکردن سپاهی شدن هرچی میشه سپاه باید بیاد درست کنه هر چند منم فکر میکنم آخرش باید یه ارگانی که به‌فکر سود کلان نباشه مثل سپاه باید ورود کنه اگه این شرکت‌های اتومبیل سازی که فقط به فکر جیب خودشونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
دقت کنید که رانندگان خصوصا پراید بیشتر تازه راننده هستند، موضوع مهم بررسی سابقه رانندگان است نه وسیله نقلیه. از طرفی تعداد هرنوع از وسایل نقلیه در جاده ها نیز باید مد نظر قرار گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
خوب نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
خبر بد واسه بچه پولدارها کجا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
منم چيزي پيدا نکردم
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
از بچه پولدارا ؟
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
با این قیمت پراید فقط بچه پولدارها میتونن بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
پراید باس جم بشه
همین امروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
جمع شده حدود 20سال پیش درکشورکره ولی درایران این ارابه ی مرگ سال های سال تولیدخواهدشد
بقیه هم تعدادکمی دارندکه آمارشان پایین است وبهتراز پرایدنیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
عزیزم پراید از اولش برای کنترل رشد جمعیت ساخته شد .فقط خجالت می کشیدن روی پراید بنویسن فرزند کمتر زندگی بهتر.مجبور شدن رو جعبه شیرینی بنویسن
آخرین اخبار