پس از وقوع سیل ویرانگر در برخی استان‌های کشور، پویش‌های زیادی برای جلب کمک‌های نقدی و غیر نقدی به هموطنان در این مناطق به راه افتاد که چند مورد از آنها معرفی می‌شود.

پویش‌هایی که در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان پیشگام شدندبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از میان حوادث طبیعی مختلف می‌توان سیل را بلایی دانست که آمدن و حتی رفتنش هردو تلخ  است. وقتی سیل به راه می‌افتد هرچه را که سر راه خود دارد با خود می‌برد، خانه‌ها و زیرساخت‌ها را خراب می‌کند و جان و مال ساکنان منطقه را به خطر می‌اندازد. این پایان ماجرا نیست سیل وقتی می‌رود قدم به قدم جای پای گل و لای و تعفن و بیماری و انگل و حشره‌اش روی سرمایه انسانی و فیزیکی کشور باقی می‌ماند.


بیشتر بخوانید: ویدئویی کمتر دیده شده از لحظه ورود سیل به شهر پلدختر


پس از وقوع سیل حالا نوبت ارگان‌ها و مردم است که در کنار سیل‌زدگان قرار بگیرند تا شاید با فعالیتی هر چند کوچک، دلگرمی بزرگی برای آنها باشند؛ سیل‌زدگانی که در چشم به هم زدنی، همه دارایی‌شان را آب با خود برده و زیر خروارها گل مدفون کرده است. به همین جهت پویش‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان استان‌های مختلف کشور در آغازین روزهای سال نو و همزمان با بحرانی شدن شرایط در مناطق سیل‌زده شروع به کار کرد. ارگان‌ها، سازمان‌ها، و خیریه‌های مختلف با اعلام شماره حساب و به صورت حضوری و غیر حضوری از سوی ارگان‌های خاص شروع به فعالیت کردند.


بیشتر بخوانید: تلاش نیروهای قرارگاه جهادی امام‌رضا(ع) برای گل‌روبی منازل سیل‌زده‌ها +فیلم


هلال احمر از نخستین ارگان‌های خدمت‌رسان  برای کمک به  هموطنان سیل زده بود. براساس اعلام این سازمان، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ در همه بانک‌ها به نام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کمک‌های نقدی خود را برای سیل زدگان پرداخت کنند. علاوه بر شماره حساب فوق، نیکوکاران با شماره گیری شماره *۷۸۰*۱۱۲# بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک‌ها و با استفاده از رمز دوم کارت خود می‌توانند کمک‌های نقدی خود را بپردازند.

پویش‌هایی که در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان پیشگام شدند

پویش سراسری #در_کنار هم _باشیم به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آسیب‌دیدگان از سیل از سوی سازمان بهزیستی کشور به راه  افتاد. خیرین می توانند بر این اساس با شماره حساب ۹۰۱۹۰ بانک ملت و با شماره‌گیری کد ۵۵۷۴۱ بخش نیکوکاری نرم افزار سکه، کمک‌های خود را به حساب سازمان بهزیستی کشور برای کمک به مددجویان سیل‌زده واریز نمایند.

پویش‌هایی که در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان پیشگام شدند

پویش جمع آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان شمال کشور هم با اعلام شماره حساب و روش‌های حضوری و غیرحضوری از سوی کمیته امداد آغاز شده است.کمیته امداد امام خمینی با اشاره به پویش #رفیق_گلستان_باشیم، انواع روش‌های حضوری و غیرحضوری برای جلب کمک‌های مردمی به منظور بازسازی منازل و تهیه لوازم ضروری سیل زدگان شمال کشور را اعلام کرد. مردم ایران می‌توانند با شماره‌گیری کد #۹۹*۸۸۷۷* یا از طریق واریز کمک‌های خود به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۰۰۰ در بازسازی منازل تخریب شده در سیل و تهیه اقلام ضروری سیل‌زدگان مشارکت کنند. همچنین تمامی دفاتر و مراکز نیکوکاری کمیته امداد در سراسر کشور آماده دریافت کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان شمال کشور هستند.

با توجه به وقوع سیل در استان گلستان و بی‌خانمان شدن جمع کثیری از خانواده‌ها، کمک‌های غیرنقدی مردم شامل اقلام نو مانند؛ پتو، والور و ... در مساجد جمع‌آوری می‌شود و سپس برای تجمیع و ارسال به اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان‌ تهران ارسال می‌شود. این پویش در تمامی مساجد تهران با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای بازسازی منازل و تهیه لوازم خانگی سیل‌زدگان شمال کشور در حال برگزاری است. ائمه جماعت مساجد نیز  مسئولیت یافتند تا مردم را برای یاری سیل‌زدگان تشویق و ترغیب کنند.

پویش‌هایی که در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان پیشگام شدند

 حاج حسین یکتا فرمانده قرارگاه جهادی بنیاد کرامت امام رضا(ع)  که پس از فعالیت جهادی خود در زمان زلزله کرمانشاه حالا راهی مناطق سیل زده شده است با به راه انداختن پویش #کنارتم_هموطن از مردم خواست تا با شماره گيری *٧٨٠*٨٨٨# کمک‌های خود را به دست سیل‌زدگان برسانند.

پویش‌هایی که در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان پیشگام شدند


بیشتر بخوانید: حاج حسین یکتا: پلدختر پلی برای رسیدن به خداست +فیلم


حوزه علمیه نیز به‌صورت ویژه در حال کمک‌رسانی به مناطق سیل زده است و طلاب از سراسر کشور به مناطق سیل‌زده اعزام می‌شوند. افرادی که می‌خواهند به مناطق سیل‌زده کمک کنند یکی از  راه‌های پیش رویشان  شماره کارت مرکز خدمات حوزه است که جهت این امر اختصاص داده شده است: ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۸۵۴۰۶ به نام مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

پویش‌هایی که در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان پیشگام شدند

قرارگاه جهادی امام رضا (ع) نیز در  مناطق سیل‌زده با هدایت حجت الاسلام قاسمیان  مدیر قرارگاه مشغول به فعالیت‌های جهادی خود مشغول است.1083* 780کد دستوری اعلام شده توسط این قرارگاه است.

پویش‌هایی که در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان پیشگام شدند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار