ارسال ۱۰۰ عنوان کتاب به جشنواره استانی کتاب خراسان جنوبی

سومین جشنواره کتاب خراسان جنوبی تاکنون بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب ارسالی را دریافت کرده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: ثبت نام برای شرکت در این جشنواره از مهر سال گذشته آغاز شده است و تا ۳۱ خرداد امسال ادامه دارد.

 وی با بیان اینکه کتاب‌هایی که پارسال در استان چاپ شده یا توسط نویسندگان استان به رشته تحریر درآمده  و منتشر شده باشد می‌توانند در این جشنواره ثبت نام کنند، افزود: سومین جشنواره استانی کتاب با هدف شناسایی و معرفی کتب برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب استان، حفظ اصالت، استقلال و هویت فرهنگی، حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص کتاب برگزار می‌شود.

 نبی زاده گفت: آثار ارسالی باید در بازه زمانی مهرماه ۹۶ تا پایان اسفند  ۹۷ چاپ و منتشر (چاپ اول) شده باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آثار ارسالی شامل تالیف، ترجمه، گردآوری، احیا، تصنیف و تصحیح متون است، افزود: پدیدآورندگان استانی صاحب اثر باید ساکن در استان باشند.

وی با بیان اینکه پدیدآورندگان صاحب اثر باید در رابطه با استان خراسان جنوبی تالیفاتی داشته باشند، ادامه داد: آثار ارسالی در تمامی موضوعات مورد پذیرش است.

نبی‌زاده گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره عودت داده نمی‌شود و دبیرخانه جشنواره مجاز است از آثار منتخب ارسالی برای مقاصد فرهنگی، هنری و اقتصادی استفاده کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه به آثاری که با محور‌ها و موضوعات فراخوان همخوانی نداشته باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد و دبیرخانه جشنواره، تعهدی در قبال عودت و ارسال آثار نخواهد داشت، افزود: تکمیل فرم درخواست شرکت در جشنواره، ارسال ۳ جلد از کتاب به دبیرخانه جشنواره و ارسال کپی شناسنامه و کارت ملی مؤلف به همراه یک قطعه عکس به دبیرخانه از جمله ضوابط ارسال آثار است.

وی با بیان اینکه کتاب‌ها توسط ۵ داور فرهیخته استانی و کشوری داوری خواهد شد، گفت: کتاب‌ها از ۳۱ خرداد ۹۸ به مدت سه ماه داوری می‌شود و همزمان با افتتاحیه نمایشگاه کتاب استان برگزیدگان معرفی و تجلیل خواهند شد.

نبی زاده با بیان اینکه به احتمال زیاد نمایشگاه کتاب در  مهر ۹۸ برگزار می‌شود گفت: در این مراسم به نفر اول لوح سپاس و تندیس جشنواره به همراه مبلغ ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم لوح سپاس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال، نفر سوم لوح سپاس جشنواره به همراه مبلغ ۱۰ میلیون ریال داده اعطا خواهد شد.

انتهای پیام /  ط آ

افتتاحیه نمایشگاه کتاب در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.