ملی پوش تیم ملی دوچرخه سواری گفت: برای سال ۲۰۱۹ با تیم چینی کینگ‌های لیان شی قرارداد بسته ام و اولویت اولم تیم ملی دوچرخه سواری ایران است.

سعید صفرزاده ملی پوش دوچرخه سواری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خود بیان کرد: خوشبختانه توانستم با یک تیم چینی به نام کینگ‌های لیان شی برای سال ۲۰۱۹ قرارداد ببندم و در مسابقات شرکت کنم. با توجه به امتیاز خوبی که در سال ۲۰۱۸ کسب کردم حضور در این تیم موفقیت محسوب می‌شود. اولین مسابقه با این تیم تور تایلند بود که به خاطر اولویت اولم، تیم ملی ایران که مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش دارد در این تور شرکت نکردم. همچنین در قراردادم با این تیم قید شده است که اولویت اولم تیم ملی ایران است. پس از قهرمانی آسیا از اوایل خرداد ماه به تیم چینی ملحق می‌شوم. به طور دقیق مشخص نیست که در چند تور شرکت می‌کنیم، اما احتمالا در ۸ تور دوچرخه سواری رکاب می‌زنیم.

او افزود: باشگاه‌های دوچرخه سواری ایران شرایط مالی مناسبی ندارند و در طول دو سال اخیری که در تیم شهرداری تبریز حضور داشتم یک ریال نیز از این تیم دریافت نکرده ام. اکثر تیم‌های باشگاهی دوچرخه سواری در حال جمع شدن است. شاید بتوان گفت: از روی ناچاری در تیم خارجی حضور پیدا کردم. بازیکنان ایرانی از سال‌های گذشته از تیم‌های خوب خارجی پیشنهاد داشته اند اما ترجیحشان بر آن بود که در لیگ داخلی رکاب بزنند، اما با وجود تعطیلی باشگاه‌های داخلی بازیکنان به تیم‌های خارجی روی می‌آورند. کم کاری یا ناتوانی تعدادی از مسئولان باعث می‌شود که به دوچرخه سواران رسیدگی نشود و نتیجه خوبی نیز کسب نشود.

صفرزاده: اولویت اولم تیم ملی دوچرخه سواری ایران است

تیم ملی دوچرخه سواری برای موفقیت نیازمند  تجهیزات به روز است

صفرزاده اظهار کرد: دوچرخه سواری برای موفقیت نیازمند لوازم و تجهیزات مناسب است. تا ۱۰ روز دیگر تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شود. با توجه به شرایط مالی تیم ملی نتوانستیم در تور‌های مختلف شرکت کنیم و دقیقا پس از بدنسازی‌هایی که انجام داده ایم در قهرمانی آسیا یکی از مهم‌ترین رقابت‌ها اعزام می‌شویم. اگر بازیکن در تور‌های مختلف شرکت نکند به اوج آمادگی خود نمی‌رسد. مربیان تیم ملی با وجود امکانات کم تلاششان را کردند تا ما را به آمادگی لازم برسانند. ما وجود نبود مسابقات تمام توان خود را می‌گذاریم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم. شرایط برای مدال گیری نسبت به سال‌ها گذشته بسیار سخت شده است، ولی زمان‌های ثبت شده بازیکنان خوب است و. با امیدواریم بتوانیم نتیجه کسب کنیم. قول مدال نمی‌دهیم، اما امید برای کسب مدال وجود دارد.

او درباره عملکرد تیم ملی سرعت در قهرمانی آسیا بیان کرد: تیم ملی سرعت فدای تجهیزات ضعیف شد چرا که تمام لوازم دوچرخه سواری با ارز خریداری می‌شود و بسیار گران است. این تیم با لوازم قدیمی و به روز نشده در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده است و سایر کشور‌ها با تجهیزات به روز با رقابای خود به رقابت پرداختند. رئیس فدراسیون و سایر مسئولان باید برای جذب حامی مالی تلاش کنند تا از نظر مالی ورزشکاران حمایت شوند. با جذب حامی مالی هم تجهیزات به روز خریداری می‌شود و هم کشور دارای باشگاه‌های خوب می‌شود.


بیشتر بخوانید:

ماجرای راه ندادن تیم دوچرخه سواری به یک مجموعه تفریحی چه بود؟

پرتو آذر در مسابقات جهانی اسلوونی رکاب می‌زند

ماندانا دهقان در تور بین المللی تایلند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار