مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه این اداره کل در سال ۹۶ در جایگاه ۱۳ کشور قرار داشت، از تک رقمی شدن این رتبه در سال ۹۷ خبر داد و گفت: در سال ۹۸ تصمیم داریم، جزو ۵ استان برتر کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری خراسانی در دیدار نوروزی خود جامعه ورزش و جوانان استان که در هتل ایرانگردی کرمان برگزار شد، ضمن تبریک سال جدید و آرزوی موفقیت برای حاضران در این سال، درگذشت فولادی، مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان کرمان را تسلیت گفت و بیان داشت: وی از کارمندان با سابقه‌ی وزارت ورزش و جوانان بود که سابقه‌ی مدیرکلی در چند استان کشور را در پرونده داشت.

رتبه‌ی ورزش و جوانان کرمان تک رقمی شد

وی گفت: روز چهارشنبه ی هفته جاری، مراسم ختمی از ساعت  ۱۶ تا ۱۸ در محل تکیه میدان قلعه برای این بزرگمرد ورزش برگزار می شود که  از همین جا از جامعه ی بزرگ ورزش و جوانان برای حضور در مراسم دعوت به عمل می آید.

امیری خراسانی به حوادث اخیر سیل در استان های شمالی کشور اشاره کرد و ضمن تسلیت به کسانی که عزانشان را در  این اتفاق از دست دادند آرزو کرد: بزودی زود همه ی این عزیزان به زندگی عادی خود برگردند.

وی افزود: با دستور مقام عالی وزارت و استاندار کرمان، هم اکنون سالن‌های ورزشی ما در حال آماده باش هستند تا در صورت بروز حوادث مشابه ی احتمالی در خدمت مردم باشیم.

رتبه‌ی ورزش و جوانان کرمان تک رقمی شد

امیری خراسانی با تقدیر از حرکت خودجوشانه ی سمن های جوانان در جمع آوری کمک های مردمی برای ارسال به سیل زدگان شمال کشور تصریح کرد: هم اکنون این کمک ها در سه پایگاه توسط این سمن ها جمع آوری و به استان های شمال کشور ارسال می شود.

وی یادآور شد: هیئت‌های کوهنوردی و موتور سواری و اتومبیلرانی نیز برنامه‌های خاصی مانند برنامه ریزی برای اعزام گروه های امدادی و خودرو‌هایی برای مناطق سیل زده ارائه کرده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از راه اندازی یک موکب حسینی برای ارائه ی غذای گرم بین سیل زدگان توسط سمن های جوانان استان خبر داد و بیان داشت: جامعه ورزش و جوانان می توانند در بحث مواد اولیه کمک های خود را به پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی سمن های جوانان ارائه دهند تا بتوانیم در بحث رساندن غذای گرم به سیل زدگان سهیم شویم.

رتبه‌ی ورزش و جوانان کرمان تک رقمی شد

امیری خراسانی به رشد حوزه ی ورزش و جوانان استان در سال ۹۷ اشاره کرد و  خطاب به حاضران گفت: سال ۹۷ با تمام سختی‌ها به پایان رسید، سالی که با تلاش بی شائبه‌ی شما عزیزان در حوزه‌ی ورزش و حوزه‌ی جوانان اتفاقات خوبی رقم خورد.

وی افزود: در حوزه‌ی جوانان شاهد کسب افتخارات خوبی در بحث سیاست‌های وزارت بودیم و برگزاری دومین مجمع ملی جوانان به میزبانی کرمان، نشان دهنده‌ی جایگاه استان کرمان در وزارت ورزش و در حوزه‌ی جوانان بود.

امیری خراسانی تصریح کرد: در بخش ورزشی هم شاهد حضور و مدال آوری نمایندگان استان کرمان در رقابت های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتای اندونزی بودیم که هم از نظر کمیت و هم کیفیت در تاریخ ورزش استان کرمان بی سابقه بود.

رتبه‌ی ورزش و جوانان کرمان تک رقمی شد

وی ابراز امیدواری کرد: در مسابقات آتی با برنامه ریزی‌های بهتر شاهد کسب موفقیت های درخشان تری باشیم.

امیری خراسانی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه بر اساس گزارش کمیته هیئت پزشکی ورزشی، در سال ۹۵ حدود ۶۵ هزار ورزشکار سازمان یافته داشتیم، یادآور شد: این رقم در سال ۹۶ به حدود ۷۵ هزار و به لطف خدا و همت همه‌ی دست اندرکاران در سال ۹۷ به ۱۰۹ هزار نفر رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: این اتفاق خوبی است که نشان می‌دهد، ورزش استان کرمان، مخصوصاً توسط هیئت‌ها و شهرستان‌ها رو به رشد است و تحرک دارد و امیدواریم در سال ۹۸ نیز شاهد افزایش بیشتر این آمار باشیم.

رتبه‌ی ورزش و جوانان کرمان تک رقمی شد

امیری خراسانی با اعلام اینکه انجمن خیرین ورزشی یار و ورزشی ساز استان کرمان از سال ۹۶ راه اندازی شده است، گفت: در این سال رتبه ی سوم کشور را نظر خیرین ورزشی یار داشتیم و در سال ۹۷ موفق به کسب رتبه ی نخست کشور شدیم که امیدواریم این اتفاق تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل در سال ۹۶ در جایگاه ۱۳ کشور قرار داشت، افزود: در برنامه هایمان بود که در سال ۹۷ به رتبه‌ی تک رقمی برسیم و بر اساس آخرین گزارشی که تا انتهای بهمن ماه ۹۷ از سوی دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان اعلام شده، رتبه مان تک رقمی شده که به زودی با ارائه‌ی گزارشات نهایی، به صورت رسمی اعلام می‌شود.

امیری خراسانی تأکید کرد: در سال ۹۸ تمام تلاشمان این است، جزو ۵ استان برتر کشور باشیم.

رتبه‌ی ورزش و جوانان کرمان تک رقمی شد

وی با اعلام اینکه از سال گذشته، سامانه‌ی مخصوص هیئت‌های ورزشی راه اندازی شده است، تصریح کرد: در بدو کار، این سامانه اشکالات اولیه ای داشت که خوشبختانه روز به روز در حال رفع شدن هستند.

امیری خراسانی یادآور شد: از هیئت ها درخواست می کنم، اطلاعاتشان را به روز وارد سامانه کنند، تا دیگر به صورت تلفنی، نامه نگاری یا مکتوب مزاحم عزیزان نباشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: این سامانه کمک می‌کند، ارتباط بین هیئت، اداره کل، وزارت ورزش و حتی فدراسیون‌ها دوسویه باشد و همین در ارتقاء وضعیت ورزش و جوانان استان تأثیرگذار است.

رتبه‌ی ورزش و جوانان کرمان تک رقمی شد

امیری خراسانی در بخش دیگری از سخنانش به استقرار بازرسی کل کشور در اداره کل استان به مدت حدود یک ماه و نیم طی مرداد ماه سال ۹۷، اشاره کرد و گفت: بعد از بررسی‌های انجام شده، یکی از ایرادات موجود، بحث اشکالات در مستند سازی هیئت ها عنوان شد.

وی افزود: متأسفانه برخی از هیئت‌ها، اسنادشان به صورت منظم و درست حسابرسی شده نیست، لذا بازرسی از ما خواسته که با یک کارشناسی رسمی حسابداری قراردادی تنظیم شود که این کار انجام شده و وی هم اکنون، در اداره کل مستقر است و تمام هیئت‌های استانی و شهرستانی موظفند، اسناد مالی سال های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ خود را ارائه دهند تا حسابرسی شود.

امیری خراسانی تأکید کرد: البته به هیچ عنوان بحث مچ گیری مطرح نیست، بلکه هدف این است، تنظیم اسناد به درستی انجام شود.

 وی با اعلام اینکه بازی‌های اُلمپیک و پارااُلمپیک ۲۰۲۰ توکیوی ژاپن، ۲۰۲۲ چین و ۲۰۲۴ فرانسه را در پیش داریم، تصریح کرد: هر هیئت ورزشی که فکر می‌کند، ورزشکاران مستعدی برای این رقابت ها دارند، نام ورزشکار و رشته‌ی تخصصیش را طی امروز و فردا به منظور انجام برنامه ریزی های بهتر به اداره کل ارسال کنند.

رتبه‌ی ورزش و جوانان کرمان تک رقمی شد

امیری خراسانی یادآور شد: به دنبال این هستیم، به ویژه برای بازی‌های اُلمپیک و پارااُلمپیک ۲۰۲۰ توکیوی ژاپن از معین‌های اقتصادی به نحو احسنت بهره ببریم.

در ادامه از سوی هیئت والیبال استان با اهدای لوحی از زحمات و حمایت‌های امیری خراسانی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان برای پیشرفت ورزش والیبال استان تجلیل شد.

همچنین از خدمات سال گذشته ی رؤسای ادارات شهرستان ها و هیئت های ورزشی استان که در حال حاضر دیگر عهده دار این سمت نیستند، تقدیر شد.

بر این اساس، از روسای ادارات شهرستان های کرمان، عنبرآباد، کهنوج، فهرج، قلعه گنج، انار، زرند و رابر و رؤسای هیئت های ورزشی بسکتبال، تکواندو، پهلوانی و زورخانه ای،  شطرنج، وزنه برداری، هاکی، هندبال، اسکواش، بیلیارد و کبدی با اهدای لوحی تجلیل شد.

انتهای پیام/ب

دیدار نوروزی مدیرکل ورزش کرمان با جامعه ورزش و جوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار