معاون حمل و نقل و جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در پی سیلاب اخیر، ۳۵۰ دستگاه ناوگان نیمه سنگین و سنگین در مناطق سیل زده استان بکار گرفته شد.

یوسف عابدینی، معاون حمل و نقل و جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به فعالیت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در راستای ایمن سازی راه‌های مواصلاتی در حوزه استان، تلاش شده ایمنی راه‌ها برای عبور و مرور در مناطق سیل زده حفظ شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل خاصی برای جابجایی بار و مسافر وجود ندارد، اظهار داشت: این اداره کل برای جابجایی مردم سیل زده، تجهیزات راهسازی و امدادی اقدامات لازم را انجام داده و در این خصوص با ارگان‌های مرتبط همچون استانداری خوزستان، ستاد مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر استان هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است تا در صورت نیاز به جابجایی وسایل و ماشین آلات، این امر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای خوزستان صورت پذیرد.

عابدینی تصریح کرد: تاکنون از توان ۳۵۰ دستگاه ناوگان نیمه سنگین و سنگین برای بازگشایی، بازسازی و ایمنی راه‌های مناطق سیل زده خوزستان استفاده کردیم و از توان بخش خصوصی نیز در زمینه حفظ و ایمن سازی راه‌های مواصلاتی استفاده خواهد شد.

معاون حمل و نقل و جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی استان باید به کمک سیل زدگان شتافت، افزود: در حال حاضر ۴۰۰ بسته کمکی شامل؛ برنج، روغن، کنسرو و وسایل بهداشتی از سوی انجمن صنفی شرکت حمل و نقل بندر امام خمینی (ره) برای ارسال به مناطق سیل زده خوزستان آماده شده و امروز به جمعیت هلال احمر استان تحویل داده خواهد شد.

این مقام مسئول بیان داشت: در جلسه با انجمن صنفی شرکت‌های مسافرتی استان نیز مقرر شد علاوه بر در اختیار قرار دادن ناوگان برای جابجایی مردم سیل زده، نسبت به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط این شرکت‌ها اقدام شود.

یوسف عابدینی با اشاره به مسدود شدن جاده ترانزیتی اهواز به اندیمشک به دلیل طغیان رودخانه کرخه، اظهار کرد: تا فروکش کردن آب، مسیر شوشتر به سمت اهواز برای تردد خودرو‌ها جایگزین شده است.

انتهای پیام/گ

استفاده از ماشین آلات راهداری در مناطق سیل زده

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.