دولت و گروه‌های مقاومت عراق به تصمیم ترامپ در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران واکنش نشان دادند و آن را ناشی از عجز آمریکا در برابر محور مقاومت دانستند.

واکنش دولت و گروه‌های مقاومت عراق به تصمیم آمریکا علیه سپاهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت و گروه‌های مقاومت عراق به تصمیم ترامپ در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران واکنش نشان دادند.

محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق، ضمن راهبردی خواندن روابط تهران و بغداد گفت اصول رابطه بین دو کشور، شراکت، تبادل تجاری، فرهنگی و امنیتی و منافع مشترک است.

سخنگوی النجباء نیز این تصمیم ترامپ را بخشی از جنگ روانی آمریکا دانست و اعلام کرد چنین تصمیماتی بر رفتار هیچ یک از گروه‌های مقاومت تأثیری نخواهد گذاشت.

الحشدالشعبی علت این تصمیم را عجز آمریکا در برابر محور مقاومت دانست و اعلام کرد سپاه پاسداران بخش مهمی از محور مقاومت است و عراق هیچ اهمیتی به این تصمیم‌ها نمی‌دهد.

روز گذشته دولت آمریکا در اقدامی مغایر با هنجار‌های بین‌المللی و در راستای خوش‌خدمتی به رژیم صهیونیستی، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

این نخستین بار است که آمریکا نیروی نظامی رسمی یک کشور دیگر را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد. طبق قانون، کنگره آمریکا از زمان اعلام این موضوع از سوی دولت، یک هفته فرصت دارد این تصمیم را تایید یا رد کند.

در صورتی که کنگره در مهلت قانونی ۷ روزه خود با این تصمیم مخالفت نکند، اطلاعیه آن رسما در دفتر اداره ثبت فدرال آمریکا منتشر شده و وارد فاز اجرایی خواهد شد. پس از اعلام رسمی این تصمیم، سازمان مربوطه ۳۰ روز فرصت خواهد داشت در یکی از دادگاه‌های تجدیدنظر آمریکا نسبت به آن اعتراض کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار