دادستان تهران مطرح کرد؛

دستگیری ۳۰ دلال مرغ/ اگر احتکار و گرانفروشی گوشت متوقف نشود درِ میدان بهمن را می‌بندیم/ گزارشی در مورد مدیرعامل جدید برج میلاد به دست ما نرسیده است

دادستان تهران به تشریح برنامه‌های سال جدید دادستانی پرداخت.

بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید بروکراسی‌های اداری را کاهش دهند/ کمک به تداوم تولید و اشتغال سیاست دستگاه قضایی کشور/ نباید اجازه دهیم سیاست بر حوادث سوق پیدا کندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران اقدامات دادستانی تهران در ایام نوروز سال ۹۸ و همچنین برنامه‌های پیش روی دادستانی در سال جدید را تشریح کرد.

دولت آبادی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های سیل زده گفت: کار‌های خوبی انجام شد و ما هم از همکاران خود و هم مردم تشکر می‌کنیم.

وی در پاسخ به اقدامات و الزامات قضایی در تولید ملی و شعار سال نیز اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را به همین مبنا نامگذاری کردند، بیشترین تحرکات ما باید در سیستم اجرایی رخ دهد، اما دستگاه‌های تقنینی و قضایی باید حمایت بیشتری از دستگاه‌های اجرایی کنند.

دادستان تهران افزود: به دلیل مشکلات در حوزه ارز و تحریم‌های رخ داده خود به خود مشکلاتی در حوزه تولید رخ داده است، به همین دلیل بانک‌ها و سیستم اجرایی کشور باید بروکراسی موجود را کاهش دهند.

جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: در دستگاه قضایی ۲ مورد پرونده اقتصادی داشتیم که باید تلاش می‌شد که همزمان با رسیدگی به آن پرونده از توقف فعالیت آن جلوگیری نشود.

وی گفت: یکی از این پرونده‌ها نیشکر هفت تپه بود که به دلیل اینکه تولید نخوابد باید همه تلاشمان را مضاعف می‌کردیم.

دادستان تهران افزود: در برخی از پرونده‌ها گفتیم که ما مشکلی با افتتاح کارخانه‌ها نداریم. در مریوان و شهرهای کردستان مشغول کار هستند، بنابراین سیاست دستگاه قضایی کمک به ادامه تولید و اشتغال و حفظ کارگران در محیط کاری است.

جعفری دولت آبادی اظهار داشت: ما در جلسه یک سوال اساسی از مسئول سازمان حمایت کردیم و گفتیم مرغ را دولت چند قیمت گذاری کرده، گفتند ۱۱ هزار و ۵۰۰، گفتیم چند می‌خرند، گفتند ۷ هزار و ۲۰۰، اما متاسفانه عده‌ای سودجو در میدان بهمن مرغ را ۱۷ هزار تومان هم فروختند.

وی ادامه داد: نامه کتبی برای ما نوشتند که قیمت مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و ما نیرو‌های خود را در میدان بهمن مستقر کردیم. به ما گلایه کردند که چرا قیمت می‌گذارید؟ ما گفتیم دولت قیمت داده و ما از حقوق عمومی حمایت می‌کنیم. به چه دلیلی مرغ را ۱۷، ۱۴، ۱۶ و ۱۸ هزار تومان می‌فروشند؟

دادستان تهران گفت: ۳۰ نفر از خلافکارانی که در افزایش قیمت دخیل بودند و عامل تحریک بازار بودند را دستگیر کردیم و این فتنه خوابید، چون این‌ها بودند که مرغ را به کشتارگاه می‌بردند و آنجا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان می‌دادند.

وی ادامه داد: آن‌ها می‌خواستند با قیمت بالای مرغ بگویند که دادستان برای خودش گفته، دولت هم همکاری کرد. من دیروز گزارشی دیدم که مرغ روی دست این‌ها باد کرده و نمی‌توانند گرانتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بفروشند. البته یک روابطی هم در بین این‌ها بوده و گزارشی که از میدان بهمن گرفتیم گفتند در تهران دیروز ۱۰۰۰ تن مرغ توزیع شده و مرغ الان اضافه آمده است.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: عده‌ای رانت خوار میدان بهمن را الگویی برای احتکار و گرانفروشی تبدیل کرده بودند و ما گفتیم اگر تمکین نکنید از ما، در میدان بهمن را می‌بندیم و مردم بدانند ما اگر قیمت دادیم قیمت دادستانی نبوده و قیمت دولت بوده، ما به دولت گفتیم یا قیمت ندهید یا روی آن قیمت بیاستید.

وی گفت: در برخی استان‌ها من خبر گرفتم گفتند ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان نیست و گران‌تر فروخته‌اند من تأکید می‌کنم این قیمت دادستانی نیست و قیمتی است که دولت تعیین کرده است. ما براساس تصمیم دولت حمایت می‌کنیم. باید در کشور یک قیمت حاکم باشد. امیدوارم دادستان‌های سایر مراکز هم هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. دولت اگر پای حرفش نایستد دادستانی چه کار می‌تواند بکند؟!

دادستان تهران ادامه داد: مسئولان دولتی کار خوبی کردند و همین جا تشکر می‌کنم، از قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مرغ حمایت کردند، بعضی مرغداران می‌گفتند که ما ۱۴ هزار تومان می‌خریم، اما اینطور نبود. اگر سازمان حمایت، وزارت صمت، پشتیبانی دام و وزارت جهاد هماهنگ باشند و در کشور یک نرخ باشد ما تضمین می‌دهیم که در کشور مشکلی نداریم.

وی در مورد قیمت گوشت نیز گفت: دام در خوزستان و شهر‌های دیگر وارد شده و در حال کشتار است و در حال حل کردن مشکل گرانی قیمت گوشت هستیم.

جعفری دولت آبادی راجع به حضور آقای رئیسی در مناطق سیل زده گفت: اولاً سیل در همه دنیا وجود دارد، حوادث طبیعی در همه جا وجود دارد، در آمریکا کم سیل و زلزله آمده؟ به مسائل نباید سقل سیاسی بدهیم، مسائل طبیعی را باید به یک فرصت تبدیل کنیم.


بیشتر بخوانید: رسیدگی به شکایت مردم اهواز از وزیر ارتباطات در سال آینده


وی افزود: ما باید به یک همراهی و همدلی نیاز داریم، نباید در حوزه رسانه و فضای مجازی دو قطبی ایجاد کنیم مانند ترک و فارس، نظامی و غیر نظامی؛ قوه قضاییه هم با همه امکانات در حال کمک به مردم است. ما نباید اجازه دهیم سیاست بر حوادث سوق پیدا کند. مردم مانند زمان جنگ کمک کردند و دادستان‌ها کمک می‌کنند و در جایی که مشکل داریم دستورات لازم را بدهند و در آینده آسیب‌شناسی روی این علت‌ها بشود تا بعداً بررسی شود یعنی بعد از حادثه سر فرصت آسیب‌شناسی شود.

جعفری دولت آبادی درباره ۳ متهم دکل نفتی گم شده گفت: این پرونده در سال ۹۱ در دادستانی مفتوح شد، ۶ متهم داشت که ۲ متهم در خارج بودند یکی آقای طباطبایی و یک نفر دیگر بودند.

دادستان کل کشور ادامه داد: تاکنون رسیدگی به این پرونده ۱۱ جلسه به طول انجامیده، متهمان در دفاعیات خود گفتند ما نقشی نداریم، اما یک پرونده مالی پیچیده‌ای بود و اینکه طولانی شد همین مسائل مالی پیچیده بود، زیرا این‌ها چندین معامله کرده بودند تا این دکل‌ها به ایران برسد.

وی گفت: تصویر حکم به دست ما برسد ما مفاد حکم را بررسی می‌کنیم اگر بدانیم نامتناسب است اعتراض خواهیم کرد. ما براساس حکمی که دادگاه می‌دهد باید بررسی کنیم. اگر حکم نامتناسب باشد اعتراض می‌کنیم.

جعفری دولت بادی خاطرنشان کرد: آقای طباطبایی قبل از عید با روزنامه ایران مصاحبه مفصلی کرده بود و محاکمات خیلی طولانی شد و پرونده بسیار مهمی است اگر حکم ابلاغ شد و مغایرتی وجود داشت ما می‌توانیم اعتراض کنیم.

دادستان تهران در مورد انتصاب مدیرعامل جدید برج میلاد و برخی مسائل مرتبط با این فرد نیز گفت: دستگاه‌های نظارتی گزارشی برای ما نفرستادند، دستگاه‌ها وقتی مدیران را منصوب می‌کنند تحقیقات می‌کنند، اگر نهاد‌های نظارتی در مورد ایشان گزارشاتی داشته باشند ما رسیدگی می‌کنیم، چرا که مقامات شهری حمایت مطلق از ایشان کرده بودند و سوابق ایشان را اگر برای ما بفرستند ما بررسی می‌کنیم. اگر نهاد‌های نظارتی گزارش دهند ما بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
قیمت تمام اجناس را بیارید پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
چرا فقط در تهران کنترل میشه پس شهرستان ها چی؟مرغ در ایام عید کیلویی 17000فروخته شد.در بهمن رو ببندید، کل کشور رو چطور کنترل می کنید ؟کشور فقط تهران نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
چرا فقط در تهران کنترل میشه پس شهرستان ها چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
اعدام کنید هر چه زودتر در ملاعام
Iran (Islamic Republic of)
ن ا ش ن ا س
۱۸:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
بسيار خوب حتما هرچه زودتر اعدام خواهيم كرد ولى ما را دستپاچه نكن سه / چهار روزه مهلت بده
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۲۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
دولت اگر بخواهد در کار مرغداران دخالت کند طول نمی کشد که قیمت مرغ از 20 هزار تومان هم گرانتر مشود
دلیلش این هست که الان قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالاتر از 11500تومان تمام می شود وزمانی که دولت اجبار کند که گوشت مرغ 11500تومان باشد .
در نتیجه اکثر مرغداری ها تعظیل می شود ومرغ در بازار نایاب می شود.
حالا ببین کی گفتم
شاید بگید مرغ هزینه کمتر از 11500تومان دارد ب
با یک حساب سر انگشتی معلوم می شود که یک مرغ چقدر هزینه دارد
سویا کیلویی 6000تومان
ذرت کیلویی 2800تومان
دان آماده کیلویی 4000تومان
جوجه 5000تومان
هر مرغ 6کیلودان می خورد می شود 24000تومان با 5000تومان پول جوجه و4000تومان هزینه کارگر سوخت وبرق ودارو وتلفات یک مرغ زنده 2.8 کیلویی برای مرغدار33هزار تومان تمام می شود یعنی هر کیلو مرغ زنده11850تومان حالا بقیه را حساب کن
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۰۱:۲۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
درود بر قوه قضاییه
Iran (Islamic Republic of)
شهروند خبرنگار
۰۸:۲۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
من هم درود ميفرستم و منتظر اولين نشست خبرى سخنگوى جديد قوه هستيم ببينيم در مورد بابك زنجانى چه خواهد گفت. چرا اعدامش نمى كنند ؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
✅مافیای گوشت چه کسانی هستند??

Iran (Islamic Republic of)
تولید کننده
۱۷:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
قیمت را همه مراحل کنترِِِل میکنند نه مثلا فقط برای فروشنده یا کشتارگاه یا پوشش مرغ.یکیش ول بشه قیمت تغییر میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
گرانی به هر طریقی باید مقابله کرد.هرکسی زور بگه باید گردنش رو شکست.
بازدیدهای متوالی از اصناف توسط 124 و بر خورد جدی با متخلفین
ارائه قیمت از دولت و پیگیری مردم
مبارزه مسلحانه با قاچاق کالا و ارز و حمایت کامل از نیروهای مبارزه کننده
شناسایی انبارهای دپو وگزارش توسط مردم
بر خوردها باید متمرکز و استانی باشد یعنی هم در سطح کشور و هم بسته به شرایط استان متفاوت باشد
از امکانات جدید در مبارزه با قاچاق استفاده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
خدا رحم کنه به این مردم . خدا به شما خدمتگزران در قوه قضائیه کمک کند .
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۱۴:۵۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
دستت درد نکنه آقای دادستان....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
سلطان سكه و دلارو و غيره ... گرفتن اعدام كردن چيزي درست شد سلطان مرغ رو هم بگيريد اعدام كنيد ببينيد چيزي درست ميشه
Iran (Islamic Republic of)
شام
۱۴:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
متشکریم ازدادستان محترم وپاکدست وانقلابی جناب آقای دولت آبادی وامثالهم،بایدبازالوصفتان ومارخورده وافعی شده هابرابرمرقانون برخوردشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
متاسفانه باکسی برخورد نمی شود گرانی ها نشان دهنده ی همه چیزاست
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۴:۱۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
نمیخواد در میدان‌بهمن رو ببندید.چند تا دلال رو بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
دولت که بازار را را رها کرده و با حرف درمانی میخواهد مشکلات مردم را حل کند . امیدواریم قوه قضاییه با اقتدار وارد کار شده و مسولیت خود را انجام دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
چرا برخورد نمیکنین ؟؟؟؟ کمر مردم از این نا بسامانی ها شکسته و شما عاملان رو میشناسید و برخوردی نمیکنین ؟؟ چرااااااااا ؟ باید اشد مجازات برخورد جدی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
تنها راه مبارزه با فساد خانه تکانی در مدیران است . وقتی این مدیران سر کار هستن و همه چیز روز به روز داره گرون تر میشه و این مدیران با حقوقهای چند میلیونی فقط حرف از ارزانی میزنن و هیچ خبری از عملکرد مثبت نیست پس باید این مدیران از روی صندلی که خوش کردن بیان پایین و افراد با تخصص جاشون رو بگیرن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
نظر نادرستي نيست ولى كار ساز هم نيست. فقط و فقط يك راه وجود دارد ميبايستى خيلى پيشتر ها اقدام ميشد كه نشد و اگر حالا هم نشود وضع كشور از اينًًًًًًًًًًًًًًًٍ بد تر ميشود و ان كار اجراء احكام مجازات اسلامى است. قطع انگشت قطع مچ دست فطع دست قطع دست و پا و.. فكر ميكنيد دنيا و حقوق بشرى ها به ما بخندند كه در ايران مرغ را بجاى ١١ هزار تومان فروختند ١٧ هزار تومان مچ دو تا دست يارو را قطع كردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس سوم
۱۸:۴۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
نظر اين كاربر درست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
باید برخورد جدی صورت گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
برخورد کردن این نیست که اعلام میکنید باید دررسانه عملا مجازات شوند وحبس های سنگین واعدام کمتر نباشد این خواسته مردمیست که امروز ودرهر شرایط سخت وبخرانی پشت دولت راخالی نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
اگرقیمت ارز در پیاده روها جمع شود همه چیز درست می شود
-
محدثه
۱۲:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
سلام . آقا ارزانی در کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
بابا خسته شدیم از این گرانی. چرا مدیرا جمع نمیشن دور هم که مشکلات رو حل کنن. . پس کی میخایین اقدام کنید. بخدا الان 2 هفته است که غذا بدون پیاز پخت میکنیم. بابا یه کار کنین دیگه. گرانی کمر مارو شکسته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
جناب دادستان عزیز طرف داره خلاف میکنه ، شما تهدیدش میکنید!!. مگه با کسی که خلاف قانون عمل میکنه و کارش شده گرانفروشی با زبان مدارا صحبت میکنند. ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
گرانفروشی باید مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
درود بر جعفر دولت آبادی
France
صبا
۱۲:۰۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
اما کو ارزونی کو برخورد ؟
-
یک ایرانی
۱۲:۰۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
همه دلال ها را بیاورید در رسانه و محاکمه کنید و اعدام . تا همه عبرت بگیرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
بیکاری حل بشه خیلی از این دلالها میرن دنبال کار ابرومند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
خیلی باحال گفتی ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
فقط با اعدام کردن این دلالها مردم نفس راحتی میکشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
بیکاری رو باید حل کرد بعد دلالی تعطیل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
بیکاری بااین تورم حل نمیشه یکی از علت های مهم تورم تولید پایین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
چرا مردم اينهمه در انتظار حكم اعدام مفسدين حتى دانه ريز ها هستند؟ اسيب شناسان پاسخ بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
شما جلوی پیاز را میگیرید گوجه فرنگی سر در می اورد تنها راه مبارزه با قاچاق اعدام در موقع صادرات است اگر دستگیری وزندان باشد با یک تلفن حل میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
هیچ نظارتی بر بازار نیست خدا رحم کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
یه خبرنگار
۱۱:۰۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
ما توی شهر چالوس هستیم . مرغ را کیلویی 16 تومن می خریم. گاهی هم 17 . هیچکس هم جلوی کسی رو نمیگیره. به مرغ فروشم میگی میگه من خودم 15 خریدم چطور به تو 11 و 500 بدم؟ مجبوری بخری دیگه . با همه که نمیشه یقه به یقه شد !لطفا اگر واقعا قصد دارید جلوی گرانی را بگیرید به تمام مغازه داران سر بزنید نه فقط به میدان بهمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
یزد 18500 نه 11500!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
بابا خسته شدیم خب دلال رو گرفتین بیارین پایین دیگه قیمت هارو
United Arab Emirates
سید حسین کاظم پور
۱۰:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
چرا که همان اندک مقدار با قیمت زیاد هم دیگه پیدا نمی یشه و فروش زیر زمینی و قیمت چند برابر میشه
باید به جای بستن در میدان و جریمه کردن
بعد از اینکه اخطار دادید و گوش نکردند کالاشون (مرغ) با نصف قیمت به مردم بفروشید به این صورت هم گران فرروش تبیه شده و هم مردم به نصف قیمت صاحب کالای مورد نیاز می شود و حرص و تقاضا برای آن کالا نیز کم می شود و قیمت کنترل می گردد چرا که هم خریدار و هم فروشند به صورت شفاف می دانند عاقبت گران فروشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
جلوی این گران فروشی هارو بگیرید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
چــــــــــــــــــشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
باید جلوی این دلال هارو بگیرید
آخرین اخبار