آسمانی مقدم گفت: در طرح ویژه مسکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سال ۸۴ تاکنون بیش از ۳۲ هزار و ۶۲۰ واحد شهری و روستایی در سطح استان مقاوم سازی شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ به فرمان امام راحل تاسیس شد و همزمان با آن حساب ۱۰۰ امام (ره) نیز در بانک افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه طرح ویژه مسکن روستایی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفرجمعیت از سال ۸۴ تاکنون بیش از ۳۲ هزار و ۶۲۰ واحد شهری و روستایی در سطح استان مقاوم سازی شده، افزود: در مجموع ۳۸ هزار و ۹۷۲ خانوار برای دریافت تسهیلات با بانک انعقاد قرارداد کردند.

آسمانی مقدم به تفاهم نامه با بهزیستی برای ساخت مسکن (دو معلولان) اشاره و ادامه داد: به هر متقاضی تحت پوشش علاوه بر تسهیلات بانکی مبلغ ۱۸ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود و به متقاضی فاقد زمین یک قطعه زمین رایگان تحویل می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سهمیه استان ۱۵۴ واحد مسکونی بوده که تاکنون ۹۷ متقاضی به بانک معرفی شده و ۷۸ واحد نیز پایان کار گرفته اند.

وی با اشاره به بازسازی واحد‌های آسیب دیده در اثر حوادث طبیعی، عنوان کرد: از سال ۸۴ تاکنون تعداد چهار هزار و ۱۹۵ واحد خسارت دیده درحوادث استان بازسازی شده است.

آسمانی مقدم با بیان اینکه مجمع خیرین مسکن ساز استان پروژه‌ای را اجرا کردند، گفت: تاکنون ۷۲۵ واحد مسکونی توسط خیران احداث شده که از این تعداد ۶۸۲ واحد واگذار شده و همچنین ۴۲ واحد در دست اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عملکرد حوزه عمران روستایی اشاره کرد و افزود: از ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان برای تعداد ۸۸۶ روستا طرح هادی تهیه شده و برای ۸۹ روستا طرح بازنگری شده است.

وی با بیان اینکه برای ۷۲ روستا زیر ۲۰ خانوار تهیه طرح شده که در مجموع برای این اقدامات ۱۰ میلیارد و ۹۳۳ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، عنوان کرد: تاکنون در ۵۱۱ روستا اجرای طرح هادی شروع شده و در ۲۴۷ روستا به اتمام رسده است که در این راستا ۱۰۷ میلیارد و ۶ میلیون تومان در روستا‌ها هزینه شده است.

آسمانی مقدم بیان داشت: از محل قیر رایگان قانون بودجه در سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ مقدار ۳۸ هزار و ۶۷۳ تن قیر معادل ریال ۴۰ میلیارد تومان دریافت شده و در ۲۵۶ روستا اجرای آسفالت انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در سال گذشته سهمیه قیر رایگان در استان مبلغ ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مصوب شده است که به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است.

وی با اشاره به تملک و واگذاری زمین در روستاها، اظهار کرد: از ابتدای استان تاکنون چهار هزار و ۸۳۸ هکتار زمین برای روستاییان تامین شده و ۱۷ هزار و ۹۱۱ قطعه زمین واگذار شده است.

آسمانی مقدم با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۶۲ قطعه زمین در سطح روستا‌های استان واگذار شده، افزود: تاکنون بنیاد مسکن استان خراسان جنوبی ۷ میلیارد و ۹۸ میلیون تومان جهت تملک اراضی و تنظیم سند، تهیه طرح هادی و بتزنگری و تفکیک اراضی ۱۵۳ روستا و بهسازی ۱۳۴ روستا هزینه کرده است.

انتهای پیام / ط ا

بازسازی۴ هزار و ۱۹۵ واحد خسارت دیده تاکنون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.