مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان، گفت : با توجه به بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل در هفته گذشته به تاسیسات آبرسانی ۳۲ روستای استان زنجان با ۵ هزار و ۸۲ خانوار خسارت وارد کرده است.

آب شرب سالم در روستاهای سیل زده استان زنجان برقرار استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رضا کابلی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان، افزود: خسارت ناشی از سیل به تاسیسات آبرسانی روستا‌های استان بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال برآورد گردیده است.

وی اظهار داشت: عمده خسارت وارده به خطوط انتقال، شبکه توزیع و منابع تامین آب می‌باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: خطوط انتقال و قنوات که در اثر وقوع سیل تخریب و با گل و لای انباشته شده بود در حال حاضر به صورت موقت بازسازی و لایروبی گردیده است.

کابلی با تاکید بر اینکه اهالی روستا‌های سیل زده استان زنجان از آب شرب سالم بهره‌مند هستند، تصریح کرد: روز حادثه آبرسانی سیار در محل‌های مورد نیاز انجام گردید و درحال حاضر نیز آب شرب سالم برای مشترکین برقرار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: تعمیر و بازسازی تاسیسات آبرسانی روستا‌های سیل زده در جهت برقراری مطلوب و عادی جریان آب در حال انجام می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ایجرود با ۱۳ روستا بیشترین خسارت را دیده است، تصریح کرد: مجتمع آبرسانی جامع السراء شهرستان ایجرود با ۶ روستای تحت پوشش که در اثر بارندگی‌های اخیر دچار مشکل شده بود در حال حاضر آب آشامیدنی سالم پس از شستشوی مخازن و خطوط انتقال و بعد از تاییدیه شبکه بهداشت آب روستا‌ها وارد مدار گردیده است.
 
انتهای پیام/ن

 

آب شرب سالم در روستاهای سیل زده استان برقرار است

برچسب ها: بحران آب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.