گسترش خدمات تهک کشاورزی در سیستان و بلوچستان

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اهمیت توسعه هواشناسی کاربردی در بخش کشاورزی باید تلاش کرد سیاست‌های سازمان فعالیت‌های تهک کشاورزی را گسترش داد.

گسترش خدمات تهک کشاورزی در سیستان و بلوچستان دوست محمد کلیم در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در نشستی با اشاره بر ضرورت گسترش فعالیت تهک کشاورزی در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: تا کنون بیش از ۴ هزار نفر از بهره برداران بخش کشاورزی عضو سامانه خودکار تهک کشاورزی شده اند که خدمات مطلوبی در این زمینه دریافت کرده اند.

وی افزود: با توجه به اهمیت توسعه هواشناسی کاربردی در بخش کشاورزی و خروجی مثبت آن در استان، باید تلاش کرد تا بر اساس اسناد بالادستی و سیاست‌های سازمان فعالیت‌های تهک کشاورزی را گسترش داد.

محسن بستانی دبیر تهک کشاورزی هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: «کشاورزی» مهمترین بخش تهک هواشناسی استان است که حدود چهار، پنج سال است بر روی آن کار شده و موفقیت‌های خوبی کسب شده است.

وی افزود: برنامه عملیاتی تهک کشاورزی آماده شده که به همراه الزامات و نیاز‌های ضروری آن به زودی ارائه می‌شود.
در ادامه جلسه علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه در سال جدید بولتن‌های پیش بینی سه روزه حذف و بولتن‌های پنج روزه جایگزین آن می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بولتن جدید ۴۸ ساعته با تفکیک زمانی ۱۲ ساعت تولید می‌شود که با جزئیات بیشتری وضعیت پیش روی پارامتر‌های جوی را پیش بینی می‌کند.

محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی استان در ادامه جلسه با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی این حوزه برای سال ۱۳۹۸ گفت: این برنامه عملیاتی قدری بار مالی و زمانی به همراه دارد که سعی شده در روند اجرا با نهایت صرفه جویی در وقت و اعتبار، بهترین بیلان کاری حاصل شود.

 وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته شبکه پایش هواشناسی استان در ارزیابی‌های کمی و کیفی سازمان هواشناسی در زمره پنج استان برتر کشور قرار داشت، بیان کرد: در سال جدید نیز با تلاش و همراهی همکاران وضعیت سال گذشته، حفظ و بهبود بخشیده می‌شود.

انتهای پیام/گ

گسترش خدمات تهک کشاورزی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار