عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور بیرجند از برگزاری طرح ملی گفت وگوی خانواده و بین نسلی در استان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ طالبی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور بیرجند در ستاد ساماندهی امور جوانان بیرجند گفت: طرح ملی گفت‌وگوی خانواده و بین نسلی با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران و معاونت زنان ریاست جمهوری برگزار می‌شود که تاکنون مرحله اول این طرح  در ۵۰ شهر کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه دفتر دانشگاهی انجمن جامعه شناسی مهرماه سال گذشته در خراسان جنوبی کارگاه یک روزه برای احصا برخی از مشکلات برگزار کرد افزود: دفتر انجمن در استان در نشست کشوری شرکت کرده و آموزش‌هایی را فرا گرفته و این آموزش‌ها را در استان برگزار کردیم.

طالبی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این طرح مهارت زندگی و ارتقای سطح آگاهی و تحمل و همدلی در میان اعضای خانواده در تعاملی بین نسلی است اظهار کرد: در تحقیقات اخیر که انجام شده حداکثر زمان گفتگو در ۱۰ سال در خانواده‌ها ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بوده که این زمان بخشی از آسیب‌ها را در خانواده به وجود می‌آورد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور بیرجند ادامه داد: این طرح نه تنها در خانواده بلکه در محله انجام می‌شود و مشکلات یک محله را احصا می‌کند.

وی تصریح کرد: انجمن جامعه‌شناسی ایران این تصمیم را گرفت که بر اساس نیاز ارتباط و گفت‌وگوی یکدیگر بستر لازم برای گفتگو در خانواده و بین نسلی به وجود آورد و بر اساس این طرح قرار است علاوه بر خانواده، هسته‌هایی در محلات تقویت شود و در این هسته‌ها تمام گروه‌ها شامل جوانان، سالمندان و بازنشسته‌ها به کار گرفته خواهند شد.

طالبی افزود: در مرحله اول ۳۰ تا ۴۰ نفر در استان انتخاب شدند و در مرحله دوم قرار است در هر استان ۳۰ محله انتخاب و در بسیاری از کار‌ها تسهیل‌گری و مشکلات احصا شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور بیرجند در این محلات به کودکان بازمانده از تحصیل، کودکانی که به کار واداشته و در شرایط سخت زندگی می‌کنند، بیکاران اختیاری و بیکاران فصلی بیکاران ناامید از یافتن کار توجه می‌شود.

وی گفت: مرحله دوم این طرح تیرماه امسال توسط افرادی که آموزش‌هایی لازم را دیدند در سطح محلات برگزار می‌شود که هر کدام از این افراد سفیری برای گفت‌وگوی بین نسلی و خانواده خواهند بود.

انتهای پیام / ط آ

برگزاری مرحله دوم طرح مهارت زندگی در تیرماه

برچسب ها: دانشگاه ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.