مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در ایام نوروز امسال ۶ میلیارد و ۱۷۱ میلیون ریال صنایع دستی در بازارچه‌های نوروزی استان به فروش رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان این که ایام نوروز امسال صنایع دستی استان در قالب ۲۰ بازارچه نوروزی به گردشگران و مسافران معرفی و عرضه شد، گفت: امسال، ۶ میلیارد و ۱۷۱ میلیون ریال صنایع دستی در بازارچه‌های نوروزی استان به فروش رفت.

وی افزود: جاجیم ، گلیم ، سفره کردی ، چادرشب ، منبت ، معرق ، حوله پارچه بافی ، چرم و شمع ، البسه محلی و . . .  از جمله صنایع دستی ارائه شده در غرفه‌های این بازارچه نوروزی بود.

یزدان پناه با بیان اینکه صنایع دستی خراسان شمالی با توجه به حضور قومیت‌های مختلف کرد ، ترک ، ترکمن ، تات و فارس در این استان تنوعی چشمگیر دارد ، گفت: این بازارچه‌ها در نقاط پرتردد استان که با حجم قابل توجه گردشگر و مسافر نوروزی رو به رو است، راه‌اندازی شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: در سال جاری در حوزه صنایع دستی موضوع تجاری سازی و برندسازی را به صورت ویژه دنبال خواهیم کرد و موضوع آموزش را همراه با حمایت‌های مادی و معنوی برعهده بخش خصوصی خواهیم گذاشت.

وی گفت: در آینده نزدیک خبر‌های خوبی برای حوزه صنایع دستی در راه است و بر اساس مذاکرات انجام شده، بازارچه دائمی صنایع دستی و سوغات استان راه اندازی و با قطعی شدن مکان این بازارچه اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام / ب 

برگزاری ۲۰ بازارجه صنایع دستی ایام نوروز در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.