به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی سبک جدیدی در یوتیوب رواج یافته که صاحب کانال، در حال صحبت کردن با مخاطبینش درباره موضوعات مختلف، مقادیر قابل توجهی از غذا را می خورد.
به این سبک و روش «مُکبانگ» گفته می شود و نخستین بار در کره جنوبی انتشار یافته است. مُکبانگ از ترکیب دو کلمه کره ای 먹는 به معنی خوردن و 방송 که به معنی پخش (پخش تلویزیونی) ساخته شده است.
دختران و پسران جوان در فرآیند مکبانگ وعده های غذایی خیلی زیاد را که کالری آن تا ۴۰۰۰ هم می رسد را در مقابل چشم مردم به صورت زنده و مستقیم می خورند.
این کار از کره جنوبی آغاز شد و حالا به خارج از قاره آسیا و به انگلستان و ایالات متحده آمریکا رسیده است. کاربران می گویند مشاهده این فیلم های عجیب به آنها کمک می کند تا استرسشان را کاهش دهند و بر این باورند که تماشای افرادی که غذا می خورند باعث می شود تا احساس کنند که خودشان در حال خوردن غذا هستند. چرا که غذا خوردن شاخصه خوشبختی در نزد برخی مردم جهان به شمار می رود.
برخی از ستاره های مُکبانگ میلیون ها پوند را از طریق کمک های مردم و تبلیغات در قبال ویدئوهای ویژه دریافت می کنند. برخی از آنها تا ۷ هزار پوند در ماه به دست می آورند تا جایی که با همین عادت عجیب امپراتوری رسانه ای برای خود دست و پا کرده اند.
خانم «کریستی کاستون»، وبلاگر مُکبانگ از تگزاس و مالک کانال YummtBitesTv در یوتیوب، می گوید با مکبانگ دو برابر شغل سابقش که از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر بود، درآمد کسب کرده است.
طبیعتاً چنین عادت عجیبی روی سلامتی تأثیر منفی می گذارد. «نیکلاس پییری» مالک کانال Nikocado Avocado مدّعی است که بعد از مُکبانگ از اختلال در هضم غذا و اختلالات خواب رنج می برد و قبل از مُکبانگ این مشکلات را نداشته است.
با وجود این، نیکلاس قصد ندارد از مکبانگ دست بردارد، بلکه می خواهد وقتی به هدفش رسید و فالوئرهایش بیشتر شدند، یک رژیم لاغری درست و حسابی بگیرد.
منبع:تابناک
انتهای پیام/
حال آنکه می تواند شخص را به بدبختی دیگری دچار کند.