رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارش‌های سنگین شاهد افزایش شدت سیلاب و آب ورودی به سیستان از نیمه دوم هفته آینده خواهیم بود.

آب ورودی به سیستان با توجه به شدت سیلاب افزایش می‌یابدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس آخرین الگو‌های پیش یابی سامانه بارشی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد که روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده بارش‌ها در نواحی مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان سنگین برآورد شده است.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای روز پنجشنبه رگبار ملایم و پراکنده در نیمه شمالی و ارتفاعات غرب سیستان و بلوچستان گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود همچنین برای روز جمعه نیز رگبار ملایم و پراکنده در سطح سیستان و بلوچستان به همراه رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

وی افزود: اواخر وقت روز جمعه در غرب سواحل و ارتفاعات جنوب غرب رگبار متوسط و رعد و برق پیش بینی می‌شود همچنین برای صبح روز شنبه رگبار پراکنده و در بعد از ظهر آن نیز رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق باد شدید لحظه‌ای احتمال تگرگ دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه شدت بارش در نواحی مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان همراه با آبگرفتگی معابر سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی همراه خواهد بود گفت: برای روز دوشنبه تمرکز بارش‌ها در نیمه شمالی استان خواهد بود همچنین از بعد از ظهر شنبه تا دوشنبه در نواحی مرکزی و جنوب استان سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

ملاشاهی در ادامه افزود: برای روز یکشنبه احتمال اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی شمال و مرکز سیستان و بلوچستان به ویژه جاده‌های مواصلاتی به سمت بم وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با توجه به پیش بینی بارش‌های فوق سنگین در حوزه آبریز رودخانه‌های منتهی به شمال استان افزایش شدت سیلاب و میزان آب ورودی به سمت سیستان در نیمه دوم هفته آینده را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

آب ورودی به سیستان با توجه به شدت سیلاب افزایش می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار