مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: جمعه با ورود یک سامانه بارشی به جنوب غرب کشور، بر میزان ناپایداری‌های جوی در استان افزوده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج الله شکوهی پور افزود: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش یابی جوی، از امروز تا پایان پنجشنبه بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست، اما از جمعه با ورود سامانه بارشی و افزایش ناپایداری‌ها، بارندگی‌ها به صورت پراکنده در برخی نقاط استان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: به تدریج از شنبه تا اواسط یکشنبه بارندگی‌ها تقویت خواهد شد و به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای در استان ادامه می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط استان، بیان کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، شنبه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست.

شکوهی پور گفت: شنبه همزمان با افزایش ناپایداری‌ها وزش تندباد‌های لحظه‌ای در برخی ساعات سبب افزایش ناگهانی ارتفاع موج دریا خواهد شد و از یکشنبه همزمان با خروج سامانه از استان و شروع وزش باد نسبتا شدید شمال غربی، دریا به ویژه در سواحل جنوبی استان مواج پیش بینی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به وضع جوی و دریایی استان تا پیش از ظهر فردا، بیان کرد: جهت وزش باد در این مدت متغیر، اما بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی و گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و هنگام وزش تندباد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر پیش بینی کرد، ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر باشد که هنگام وزش تندباد لحظه‌ای تا ۱۵۰ سانتیمتر برسد.

انتهای پیام/ک

افزایش ناپایداری‌های جوی از جمعه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.