عملکرد نمایندگان کشورمان در هفته آخر دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سبب شد ایران صدرنشین کشور‌های این منطقه شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته سوم رقابت‌های فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب با سه پیروزی برای نمایندگان کشورمان به اتمام رسید تا ایران در جدول این منطقه که با حضور تیم‌هایی از عربستان، قطر، امارات، ازبکستان و عراق تشکیل شده در جایگاه نخست دور رفت قرار بگیرد.

ایران، صدرنشنین کشورهای شرکت کننده در رقابت های منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا

ایران

  • ایران با سه نماینده در مرحله گروهی این فصل لیگ قهرمانان شرکت کرده است. ذوب آهن در گروه اول با کسب ۲ پیروزی مقابل النصر عربستان و الوصل امارات همراه با تساوی مقابل الزورا عراق صدرنشین گروه است.
  • استقلال که در گروه C حضور دارد تاکنون الهلال عربستان را شکست داده، از الدحیل قطر شکست خورده و مقابل العین امارات به تساوی رضایت داده است تا از این طریق در رده سوم گروه قرار بگیرد.

ایران، صدرنشنین کشورهای شرکت کننده در رقابت های منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس هم پس از تساوی برابر پاختاکور و شکست مقابل السد قطر توانست در آخرین هفته دور رفت الاهلی عربستان را ۲ بر صفر شکست بدهد و این دور را با حضور روی سکوی سوم جدول گروه D به اتمام برساند.

به این ترتیب ایران با ثبت آمار ۹ بازی، ۴ برد، ۳ مساوی، ۲ باخت، ۱۲ گل زده، ۱۰ گل خورده، تفاضل گل مثبت ۲، ۱۵ امتیاز و میانگین ۱/۷ امتیاز در رده اول کشور‌های شرکت کننده منطقه غرب قرار گرفت.

عربستان

ایران، صدرنشنین کشورهای شرکت کننده در رقابت های منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا

النصر، الاتحاد، الاهلی و الهلال چهار تیم سعودی شرکت کننده در این فصل رقابت‌ها هستند. النصر به عنوان صدرنشین لیگ عربستان تاکنون نتایج ضعیفی در رقابت‌های قاره‌ای کسب کرده و با یک پیروزی مقابل الزورا عراق و ۲ شکست برابر ذوب آهن ایران و الوصل امارات قعرنشین گروه A است.

برخلاف النصر تیم الاتحاد که وضعیت خوبی در فصل جاری لیگ عربستان ندارد و اکنون تیم سیزدهم این رقابت‌ها است در لیگ قهرمانان با ۲ پیروزی برابر الریان و لوکوموتیو و شکست از الوحده امارات در رده دوم گروه B جای دارد.

الهلال، تیم دوم سوپرلیگ عربستان با وجود شکست از استقلال در آخرین هفته دور رفت به دلیل ۲ پیروزی که مقابل تیم‌های الدحیل و العین کسب کرده همچنان صدرنشین گروه c است و در نهایت الاهلی هم پس از برتری مقابل السد در ۲ بازی بعدی اش مغلوب پاختاکور و پرسپولیس شد تا قعرنشین گروه D باشد.

۱۲ بازی، ۶ برد، ۶ باخت، ۲۲ گل زده، ۱۸ گل خورده، تفاضل گل ۴، ۱۸ امتیاز، میانگین ۱/۵ امتیاز آماری است که سعودی‌ها تاکنون ثبت کرده اند تا با این آمار کشور دوم منطقه غرب باشند.

ازبکستان

ایران، صدرنشنین کشورهای شرکت کننده در رقابت های منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا

ازبک‌ها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان با ۲ نماینده یعنی لوکوموتیو و پاختاکور شرکت کرده اند. شاگردان آندری فئودوروف در تیم لوکوموتیو تاکنون تنها در تک بازی خانگی خود مقابل الوحده امارات پیروز شده اند و در ۲ بازی خارج از خانه هم برابر الاتحاد عربستان و الریان قطر شکست خورده اند تا قعرنشین گروه دوم باشند.

از سوی دیگر شوتا آرولادزه در تیم پاختاکور پس از تساوی مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی ۲ بازی خانگی خود را ابتدا با برتری مقابل پاختاکور ازبکستان و سپس تساوی ۲ بر ۲ برابر السد قطر به پایان رساندند تا در کمال تعجب دور رفت مرحله گروهی را با صدرنشینی گروه D تمام کنند.

۶ بازی، ۲ برد، ۲ مساوی، ۲ باخت، ۹ گل زده، ۸ گل خورده، تفاضل گل یک، ۸ امتیاز و میانگین ۱/۳ امتیاز آمار تیم‌های ازبکستانی در پایان دور رفت لیگ قهرمانان بود که سبب شد این کشور جایگاه سوم منطقه غرب را کسب کند.

امارات

ایران، صدرنشنین کشورهای شرکت کننده در رقابت های منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا

الوصل، الوحده و العین تیم‌های اماراتی شرکت کننده در مرحله گروهی منطقه غرب هستند. الوصل پس از بردن النصر در بازی اول خود ۲ دیدار بعدی اش را با شکست مقابل الزورا و ذوب آهن پایان برد تا اکنون در جایگاه سوم گروه A قرار بگیرد.

الوحده هم در گروه دوم با ۲ پیروزی مقابل الاتحاد و الریان همراه با شکست از لوکوموتیو صدرنشین گروه B است.

همچنین در گروه سوم رقابت‌ها هم العین با ۲ تساوی برابر استقلال و الدحیل و همچنین شکست از الهلال قعرنشین است.

اماراتی‌ها با ۹ بازی، ۳ برد، ۲ مساوی، ۴ باخت، ۹ گل زده، ۹ گل خورده، تفاضل گل صفر، ۱۱ امتیاز و میانگین ۱/۲ امتیاز چهارم منطقه غرب هستند.

قطر

ایران، صدرنشنین کشورهای شرکت کننده در رقابت های منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا

الریان، الدحیل و السد سه تیم قطری هستند که در مرحله گروهی فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان حاضر شده اند.

الریان در گروه دوم این مسابقات با برتری مقابل لوکوموتیو و شکست از الاتحاد و الوحده تیم سوم گروه است.

الدحیل هم که در هفته اول با نتیجه قاطع ۳ بر صفر استقلال را شکست داد در ۲ بازی بعدی اش به ترتیب مغلوب الهلال شد و برابر العین به تساوی رضایت داد تا در رده دوم گروه c قرار بگیرد.

در نهایت السد هم تاکنون از الهلال شکست خورده، پرسپولیس را مغلوب کرده و برابر پاختاکور به تساوی رضایت داده تا با ۴ امتیاز تیم دوم گروه D باشد.

۹ بازی، ۳ برد، ۲ مساوی، ۴ باخت، ۱۳ گل زده، ۱۷ گل خورده، تفاضل گل منفی چهار، ۱۱ امتیاز و میانگین ۱/۲ امتیاز هم حاصل عملکرد قطری‌ها است تا درحالیکه تیم ملی این کشور ۲ ماه پیش قهرمان جام ملت‌های آسیا شد تیم‌های باشگاهی اش در رده پنجم دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان در منطقه غرب قاره بایستند.

عراق

ایران، صدرنشنین کشورهای شرکت کننده در رقابت های منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا

الزورا تنها نماینده عراق در این فصل است. این تیم در گروه اول با یک تساوی برابر ذوب آهن، برد ۵ بر صفر مقابل الوصل و شکست از النصر در جایگاه دوم گروه A ایستاد.

۳ بازی، یک برد، یک مساوی، یک باخت، ۶ گل زده، ۴ گل خورده، تفاضل گل مثبت ۲، ۴ امتیاز و میانگین ۱/۱ امتیاز آمار این تیم است تا کشور عراق در جایگاه ششم منطقه غرب قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید:

بهترین بازیکن دیدار پرسپولیس و الاهلی عربستان مشخص شد

هفته خوب نمایندگان ایران در آسیا تکمیل شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار