استاندار قزوین گفت: توجه ویژه به حوزه صادرات، می‌تواند رونق بخش اقتصاد و تولید کشور باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در نشست با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان استان گفت: در سال جاری باید بیش از سال‌های گذشته به بخش خصوصی و تشکلات این بخش توجه کنیم و در این زمینه یکی از راهکار‌ها توجه ویژه به حوزه صادرات است که می‌تواند رونق بخش اقتصاد و تولید کشور باشد.

زاهدی با اشاره به نام گذاری شعار سال با عنوان رونق تولید افزود: شرایط مالی و تبادل بانکی شاید تشدید شود و این نام گذاری بیانگر اهمیت موضوع است، زیرا اگر تولید نباشد معیشت و اشتغال رونق نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: اگر اقتصاد سمت و سوی مشخصی نداشته باشد به مشکل می‌خوریم لذا در هر شرایطی باید به تولید فکر کنیم.

زاهدی گفت: در این شرایط نمی‌توان جزیره‌ای عمل کرد، چون پیشرفته‌ترین کشور‌ها هم به تولیدات دیگران نیاز دارند لذا باید تعامل داشت و در این شرایط بخش خصوصی می‌تواند به اقتصاد کشور کمک شایانی کند.

استاندار تصریح کرد: باید اتاق بازرگانی فعال‌تر و جایگاه بخش خصوصی تقویت شود تا کار‌ها روان‌تر شود و سامان یابد و در این مسیر خیلی از کار‌ها می‌تواند با کمک بخش خصوصی حل شود.

وی اضافه کرد: برای بهبود فضای کسب و کار باید با جدیت وارد کار شد و در این میان انتظار داریم ضمن تهیه گزارشی از وضع موجود صدور مجوز‌ها مدیران اعلام کنند چند فرآیند را می‌توانند کم کنند و هر جا اختیار ندارند اعلام شود تا از تهران پیگیری کنیم.

زاهدی بیان کرد: در سال جاری همکاری مدیران باید بیشتر شود و بتوانیم با رفع موانع شرایط را تسهیل کنیم.

استاندار تصریح کرد: وجود ده‌ها هزار قوانین مرتبط با کسب و کار واقعاً زیاد است و باید با کمک مجلس بتوانیم با کاهش و اصلاح قوانین در مسیر رونق تولید گام برداریم.

زاهدی بیان کرد: هر گاه مشکل خوردیم یک قانونی وضع کردیم که گاهی تعارض با هم دارد البته مصوبات دولت، دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌ها هم ایراد دارد و مانع تولید است.

وی گفت: در این شرایط باید مجوز تولید بر اساس کشش بازار باشد و دنبال آمار و گزارش نباشیم که در این زمینه دیدگاه‌های اتاق بازرگانی می‌تواند مؤثر باشد.

استاندار اضافه کرد: استفاده از سیستم هوشمند در بهبود فضای کسب و کار می‌تواند راه گشای امور باشد و ما را از نگاه سلیقه‌ای دور کند.

زاهدی تصریح کرد: برای رونق تولید برنامه ما در استان این است تا از همه ظرفیت‌های قانونی برنامه ششم توسعه، اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم و با جذب سرمایه گذاری جدید به حل مشکلات کمک کنیم.

وی اظهار داشت: اگر نسبت سرمایه گذاری به تولید ناخالص داخلی در کشور پایین باشد مشکلات ما بیشتر خواهد شد و در این زمینه لازم است جدی‌تر عمل کنیم.

انتهای پیام/ک

 نشست استاندار قزوین با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.