صفحه اینستاگرام سایت رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز جانباز، بخشی از بیانات ایشان را درخصوص جایگاه والای جانبازان کشور منتشر کرد.

اعضای قطع‌شده و آسیب‌خورده‌ی شما جانبازان، شهید شده‌اند

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت عباس (ع) مظهر ایثار، ازخودگذشتگی و ولایتمداری است. بزرگ‌مردی که در صلابت و جانبازی سرلوحه آنانی است که در عرصه نبرد حق علیه باطل اسوه ایثار و رشادت هستند.

جانبازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که اسطوره ایمان و ایستادگی هستند با داشتن الگوهایی همچون حضرت عباس (ع)، دعوت ولی‌خویش را لبیک گفتند و مقتدرانه در برابر دشمنان این مرز و بوم مقاومت نمودند و با برخورداری از اعتقادی راستین در دفاع از آرمان‌های اسلامی و انقلابی جان نثاری و مجاهدت کردند و از این‌رو وصف مبارک «شهید زنده» برازنده قامت صبر و ثبات قدم آنان است.

از این رو صفحه اینستاگرام سایت رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز جانباز، بخشی از بیانات ایشان را در خصوص جایگاه والای جانبازان کشور منتشر کرد و نوشت:

«رهبرانقلاب: آن‌ها که شهید شدند، به حد اعلی و اوفی رسیدند؛ اما شما که شهید نشدید، درحقیقت اعضای قطع‌شده و آسیب‌خورده‌ی شما #شهید شده‌اند. قدر این ایثار را بدانید؛ چون شما را به سلسله‌ی طیبه‌ی شهدای فی‌سبیل‌الله ملحق میکند.

یکوقت در مورد جانباز‌ها فکر میکردم، که به نظرم رسید گاهی فضیلت آن‌ها از شهدا هم بیشتر است. جانباز کسی است که بعد از آن‌که قسمتی از بدنش را در راه خدا داد و عضو یا اعضای شهیدی را با خودش همراه کرد و در بقیه‌ی مدت زندگی و عمرش هم متقی و #شکرگزار بود و #عمل_صالح انجام داد، خدای متعال در مورد این‌گونه از مجروحین جنگ در قرآن میفرماید: «الّذین استجابوا لله و الرّسول من بعد ما اصابهم القرح للّذین احسنوا منهم و اتّقوا اجر عظیم». کلمه‌ی «عظیم» در پایان این آیه‌ی شریفه، قابل تأمل است.

یکوقت من و شما این کلمه را به کار میبریم و مثلاً میگوییم کوه عظیمی است، و یکوقت هم هست که خداوند تبارک و تعالی آن را بیان میفرماید؛ خدایی که تمام عظمت‌ها ناشی از اوست و با اراده‌اش همه‌ی کون و مکان به وجود می‌آید و از بین میرود؛ خدایی که بزرگتر از آن است که بشود او را توصیف کرد. چنین خدایی، با این عظمت غیرقابل تصور میفرماید: اگر تقوا و احسان پیشه کردید، اجر عظیمی خواهید داشت. این عظمت، فوق تصور من و شماست. ۶۸/۴/۲۸»

رهبر معظم انقلاب: اعضای قطع‌شده و آسیب‌خورده‌ی شما جانبازان، شهید شده‌اند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار