فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از افزایش ۸۲ درصدی کشف سرقت در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبرداد.

افزایش ۸۲ درصدی کشفیات سرقت در نوروز امسال در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سرهنگ محمد رضا فداء، فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: اجرای طرح‌های مختلف انتظامی و اقدامات اطلاعاتی، تشدید گشت‌های خودرویی و نیز همراهی خوب مردم از عمده‌ترین دلایل کاهش سرقت و افزایش کشفیات سرقت است.

وی افزود: به منظور آگاهی بیشتر مردم برای پیشگیری از سرقت منازل، کیف قاپی، سرقت از خودرو‌ها، قطعات خودرو و سایر جرائم در اسفندماه و ایام نوروز از طریق رسانه ها، سیمای استان و همچنین هشدار‌های تبلیغاتی نصب شده در محدوده کلانتری‌ها، سطح شهر کرمان و کانال پلیس کرمان در فضای مجازی اقدام شد که خوشبختانه با نظارت شبانه روزی پلیس و همچنین توجه بیشتر مردم شرایط برای سوء استفاده احتمالی سارقان کاهش یافت.

سرهنگ فداء بیان داشت:با همت و تلاش شبانه روزی کارکنان انتظامی که در مجموع پلیس کرمان، افزایش ۸۲ درصدی کشفیات سرقت منزل، مغازه، خودرو، سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو و قاپ زنی را از روز اول نوروز امسال به مدت ۱۷ روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته درسطح شهرستان داشته ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: نظارت و اقدامات امنیتی شبانه روزی پلیس همچنان ادامه دارد، اما انتظار می‌رود شهروندان نیز با احتیاط و رعایت اصول ایمنی در برقراری امنیت و جلوگیری از انواع جرایم توسط سارقان همکاری کنند تا سال ۹۸ را بدون کوچکترین ناراحتی و دغدغه‌ای سپری کنند.

سرهنگ فداء وقوع اکثر سرقت‌ها را بی‌توجهی مالباختگان در نگهداری و عدم به کارگیری تجهیزات ایمنی در وسایل نقلیه و اماکن بر شمرد و پیشگیری را مهمترین و کاربردی‌ترین راه مقابله با این گونه سرقت‌ها دانست و بر مشارکت نهاد‌ها و مردم با پلیس در مبارزه با جرم سرقت تاکید کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردمی با پلیس در اجرای طرح‌های پاکسازی و انتظامی در پایان سال و تعطیلات نوروزی، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام تا نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.