فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور از اختصاص ۲۰۰ فروند قایق نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای امدادرسانی در مناطق درگیر سیلاب خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار احمد خادم سید الشهدا، فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور گفت: به محض اینکه رودخانه‌های کرخه، دز و کارون طغیان کردند و سیلابی شدند، نیرو‌های زمینی، دریایی، هوایی، نیروی مقاومت بسیج و سپاه سریعا مشغول مشارکت در امدادرسانی و مدیریت سیلاب شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه با محوریت قرارگاه کربلا در استان خوزستان بخش قابل توجهی از امر جابجایی ساکنان مناطق سیل زده را بر عهده گرفته است، اظهار داشت: ۲۰۰ فروند قایق نیروی دریایی سپاه برای امدارسانی به سیل زدگان اختصاص یافت.

سردار خادم سید الشهدا با اشاره به اینکه تیپ حضرت مهدی (عج) در شوش و روستا‌های این شهرستان حضور دارد، تصریح کرد: کار جابجایی ساکنان انجام شده و همچنان نیرو‌ها در روستا‌های در معرض آسیب حضور دارند.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب با بیان اینکه تیپ حضرت حجت (عج) در شهرستان‌های اهواز و حمیدیه برای امداد رسانی به سیل زدگان نیز بکارگرفته شده اند، اذعان داشت: همچنین تیپ الحدید بعد از انجام وظیفه در منطقه شعیبیه شوشتر برای انجام عملیات مهندسی و امدادرسانی به شهر سوسنگرد منتقل شد.

این فرمانده ارشد نظامی کشور به راه اندازی بیمارستان صحرایی سپاه به منظور خدمات رسانی به مردم آسیب دیده اشاره کرد و افزود: علاوه بر این نیز ۱۰ تیم درمانی روزانه از طریق بالگرد‌ها به مناطقی که جاده‌های ارتباطی آن‌ها مسدود شده اعزام می‌شوند تا به درمان بیماران و افرادی که به خدمات بیمارستانی نیاز دارند امدادرسانی کنند.

خدمت رسانی ماشین آلات مهندسی سپاه در مناطق سیل زده

وی همچنین به حضور ماشین آلات مهندسی سپاه در تمام شهر‌های درگیر با سیلاب و به بکارگیری تعداد ۲۰۰ قایق جهت خدمات رسانی در این مناطق اشاره کرد و گفت: تمام رده‌های قرارگاه در استان خوزستان از ابتدای آغاز بحران به حالت آماده باش درآمده اند و از آنجایی که حفظ جان مردم اولویت اصلی است تلاش می‌شود با تمام توان از تلفات جانی جلوگیری شود.

سردار خادم سیدالشهدا اظهار کرد: بعد از این مدیریت سیلاب مهم‌ترین دستور کار و برنامه سپاه است.

تلاش برای هدایت آب به سمت کارون

وی با به آبگرفتگی مسیر پلیس راه قدیم بیان داشت: این مسیر به دلیل ورود سیلاب به کانال سلمان ایجاد شده و در تلاش هستیم با همکاری‌های بین بخشی آب به سمت کارون هدایت شود.

این فرمانده ارشد نظامی کشور تصریح کرد: کنترل سیلاب در این مقطع از ایجاد مشکلات متعدد در پایین دست جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/گ

قایق‌های امدادرسانی سپاه به آب افتادند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.