به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه، با برگزاری ۲ مسابقه پیگیری شد که تیم منچستریونایتد مقابل مهمانش بارسلونا شکست خورد و آژاکس در خانه مقابل یوونتوس به تساوی رضایت داد.

منچستریونایتد 0 - بارسلونا 1

تیم منچستریونایتد در ورزشگاه اولدترافورد میزبان بارسلونا بود که با یک گل شکست خورد. این مسابقه با مالکیت توپ بالای بارسلونا آغاز شد و این تیم در دقایق ابتدایی، کاملا یونایتد را به عقب راند تا جایی که در 10 دقیقه ابتدایی بازی، بارسا 89 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت.

بارسلونا مزد برتری اش را خیلی زود دریافت کرد و در دقیقه 12 به گل رسید. سانتر عالی لیونل مسی از درون محوطه جریمه بارسا ، کنار دروازه دخیا به سوارز رسید و این مهاجم اروگوئه ای در حالی که قصد داشت توپ را با ضربه سر مقابل دروازه پاس دهد، توپ به بدن لوک شاو مدافع منچستریونایتد برخورد کرد و وارد دروازه شد تا بازی یک بر صفر به سود بارسا شود.

در ادامه منچستریونایتد پس از دریافت گل ، از زیر فشار بارسا بیرون آمد و توانست بازی بهتری به نمایش بگذارد اما نتوانست از فرصتهایش بهره ببرد و نیمه نخست با پیروزی یک بر صفر آبی اناری ها به پایان رسید.

در نیمه دوم شاگردان سولسشیر برای جبران گل خورده پیش کشیدند و توانستند فرصتهایی نیز مقابل دروازه مهمان خلق کنند اما در زدن ضربات آخر بی دقت بودند و حملات آنها ثمری نداشت.

در نهایت این دیدار با پیروزی یک بر صفر بارسلونا به پایان رسید تا بارسا برای نخستین بار در اولدترافورد پیروز شود و شیاطین سرخ در بازی برگشت هفته آینده در ورزشگاه نیوکمپ ، کاری بسیار دشوار برای صعود داشته باشند.

بارسلونا با فتح اولدترافورد منچستریونایتد را در آستانه حذف قرار داد/رونالدو یوونتوس را دست پر از هلند بازگرداند

آژاکس 1 - یوونتوس 1

در دیگر مسابقه امشب، تیم های آژاکس و یوونتوس در ورزشگاه یوهان کرایف آرنای شهر آمستردام به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

این مسابقه با برتری محسوس تیم میزبان آغاز شد و هلندی ها با پرس شدید بازیکنان یوونتوس، آنها را در زمین خود حبس کرده بودند و پیاپی روی دروازه آنها فشار می آوردند. البته شاگردان الگری پس از گذشت دقایقی از بازی ، از زیر فشار آژاکس بیرون آمدند و بازی را به تعادل کشاندند.

در نیمه نخست آژاکس چند موقعیت خوب برای گلزنی داشت از جمله شوت زیبای حکیم زیاش که شزنی راهی کرنر کرد و فرصت طلایی ای که فن دی بیک از دست داد اما در نهایت این تیم یوونتوس بود که در این نیمه به گل رسید. روی یک توپ گیری در میانه میدان از سوی هافبکهای یوونتوس در دقیقه 45 ، رونالدو توپ را حرکت داد و به سمت راست برای هموطنش کانسلو فرستاد؛ این مدافع پرنغالی نیز با حرکتی زیبا، سانتری دقیق روی سر رونالدو انجام داد و فوق ستاره یوونتوس با ضربه سر شیرجه دروازه اونانا را باز کرد تا یک گل تمام پرتغالی در آخرین ثانیه های نیمه نخست ببینیم. رونالدو درست 12 سال پیش (10 آوریل 2007) نخستین گل خود را در لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن منچستریونایتد مقابل رم به ثمر رساند و امشب صد و بیست و پنجمین گلش را در لیگ قهرمانان ، در سالروز همان گل زد.

در نیمه دوم ، هنوز بازیکنان خود را در زمین پیدا نکرده بودند که روی اشتباه کانسلو، بازیکنان آژاکس صاحب توپ شدند و در نهایت داوید نرس وینگر 22 ساله و برزیلی آژاکس ، با شوتی دقیق ، دروازه شزنی را در دقیقه 46 فروریخت تا بازی یک بر یک شود.

آژاکس پس از زدن گل تساوی روحیه گرفت و فشار را برای زدن گل برتری روی دروازه یووه افزایش داد اما حملات پر دامنه شاگردان اریک تن هاگ، یکی پس از دیگری از جانب مدافعان یووه دفع شد. یوونتوس نیز که از همین نتیجه نیز راضی به نطر می رسید، چشم به ضد حملات دوخته بود در یکی از این ضد حملات ، داگلاس کاستا وینگر تکنیکی یووه که در دقیقه 60 این مسابقه پس از ماه ها مصدومیت به زمین آمد و جای مانژوکیچ را پر کرد، با حرکتی استثنایی از جناح راست و دریبل یکی از بازیکنان آژاکس وارد محوطه جریمه حریف شد اما شوت پای جپ او به تیر دروازه آژاکس برخورد کرد و با بدشانسی او گل نشد.

در نهایت این مسابقه نیز با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار دو تیم به بازی برگشت در تورین کشیده شود.

بارسلونا با فتح اولدترافورد منچستریونایتد را در آستانه حذف قرار داد/رونالدو یوونتوس را دست پر از هلند بازگرداند


بیشتر بخوانید:

ستاره آسیایی برگ برنده تاتنهام در مصاف تمام انگلیسی/لیورپول در آنفیلد اژد‌های پرتغال را شکار کرد

صعود لیورپول در آلیانز با درخشش الماس سیاه / خودنمایی مسی در جشنواره گل بارسا مقابل لیون

کامبک تاریخی یوونتوس مقابل اتلتیکو با هت تریک رونالدو/تحقیر ژرمن‌ها در خاک انگلیس توسط منچسترسیتی


انتهای پیام/

نتایج لیگ قهرمانان اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار