تاکنون ۳۶۵ فقره تفاهم نامه طرح حفاظت مشارکتی در هرمزگان منعقدشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ،امیرزاده رییس اداره فنی حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: از ابتدای آغاز طرح حفاظت مشارکتی تاکنون ۳۶۵ فقره تفاهمنامه طرح حفاظت مشارکتی در هرمزگان منعقد شده است.

وی افزود: این تعداد تفاهم نامه ۲ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۳۵ هکتار مرتع هرمزگان منعقد شده است.

رییس اداره فنی حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: پارسال ۶۷ فقره تفاهمنامه حفاظت مشارکتی منعقد شده است که ۱۰ فقره تفاهمنامه مراتع طرح دار و ۵۷ فقره تفاهمنامه مراتع ممیزی شده بوده است.

امیرزاده افزود: پارسال ۵۸ فقره کارت مرتعبانی هم صادرشده است.

وی گفت: حفاظت مشارکتی با کاهش صرفه جویی در هزینه‌ها یکی از طرح‌های مهم است که با همکاری مجریان مرتعداری و مسئولان در عرصه‌های منابع طبیعی در استان برای توسعه حفظ و احیای منابع طبیعی در حال اجرا است.
امیرزاده هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از حریق، کنترل آفات و بیماری‌های جنگلی مرتعی، کاشت گونه‌های سازگار منطقه ایی و گیاهان دارویی به صورت کپه ایی و بذر کاری مقرون به صرفه-شمارش درختان، نصب تابلو ودرج نوار سبز، افزایش ترویج وفرهنگ سازی، افزایش کنترل تخریب عرصه‌های ملی، توانمند سازی جنگل و مرتع نشینان و اقتصادی کردن طرح‌های مرتع و جنگل برا‌ی بهره برداران عنوان کرد.
طرح حفاظت مشارکتی در سال ۹۴ در هرمزگان آغاز شده است.
انتهای پیام/ز

اجرای طرح حفاظت مشارکتی در هرمزگان

برچسب ها: محیط زیست ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.