مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: کارگروه‌های تخصصی امداد و نجات در شهرستان‌های استان فعال شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین معبودی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در دوره آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایا ویژه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل با بیان این مطلب افزود: حادثه هیچوقت خبر نمی‌کند بنابراین باید همیشه و در همه حال برای کاهش آثار بلایای طبیعی آماده بود.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود فرمانداران و بخشداران در شهرها، بخش‌ها و روستا‌ها برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند، تصریح کرد: شاید نتوان جلوی بلایای طبیعی را گرفت، اما با برنامه ریزی و آمادگی می‌توان آثار زیانبار آن را کاهش داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه آمادگی خانواده‌ها می‌تواند کاهش خسارات را در پی داشته باشد، تصریح کرد: خانواده‌ها در صورت آگاهی می‌توانند در زمان وقوع حادثه کمک‌های امدادی اولیه را انجام دهند و در زمان طلایی تاثیرات مثبتی ایفا کنند، اما در این مورد باید دوره‌های آموزشی لازم را بگذرانند.

معبودی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان اردبیل آمادگی لازم را برای برگزاری دوره‌های مختلف را در مناطق، شهر‌ها و روستا‌ها دارد، افزود: برگزاری این دوره‌ها نیازمند حمایت‌های مسئولان به خصوص فرمانداران و بخشداران است.

وی با بیان اینکه باید ابتدا مهارت خود امدادی را آموزش دیده و سپس به دیگر امدادی بپردازیم ادامه داد: راه اندازی خانه‌های هلال در روستا‌ها را در دستور کار خود قرار داده ایم و در صورتی که محل مناسبی در اختیار جمعیت هلال احمر قرار بگیرد، این جمعیت با سازماندهی، ساماندهی و آموزش روستائیان آمادگی لازم برای روز‌های حادثه را افزایش می‌دهد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه الویت ما آموزش و تیم بندی روستائیان است افزود: امیدواریم با آموزش به خانواده‌ها و روستائیان زمان امدادرسانی را کاهش دهیم، اما باید مسئولان امر نیز در این زمینه کوشش کنند.

انتهای پیام/ح

راه اندازی خانه‌های هلال در روستا‌های استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.