۲۲۰ خانواده در خراسان شمالی متقاضی فرزند خواندگی هستند

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۲۲۰ خانواده در استان متقاضی فرزند خواندگی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،اسماعیل قربانی مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با بیان این که هم اکنون ۲۲۰ خانواده در استان متقاضی فرزندخواندگی هستند، گفت: آمار افراد متقاضی فرزندخواندگی در استان چندین برابر تعداد کودکانی است که در مراکز بهزیستی استان نگهداری می‌شوند.

قربانی افزود: در سال گذشته ۲۱ کودک تحویل متقاضیان فرزند خواندگی داده شده است.

وی درباره اینکه خانواده‌ها بیشتر متقاضی چه نوع فرزندی هستند ، گفت: خانواده‌ها برای انتخاب فرزند دختر و یا پسر همتراز هستند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به این که معمولاً سن کودکان تحویل داده شده در رده سنی صفر تا ۱۲ سالگی هستند، گفت: زوجینی که متقاضی فرزند خواندگی هستند باید پنج سال از زندگی مشترک آنان گذشته باشد و زوج یا زوجه داری سن ۳۰ سال به بالا باشند.

وی اظهار کرد: بر اساس قانون کودکان به خانواده‌هایی تحویل داده می‌شود که نابارور باشند و یا تعداد خانوار آن‌ها کمتر از پنج نفر باشد و همچنین زوجه دارای عدم سو پیشینه، عدم اعتیاد، دارای سلامت روحی و روانی و عقد دائم باشند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی افزود: متقاضیان فرزندخواندگی باید یک سوم اموال خود را به نام فرزند زده تا آینده فرزند تأمین شود.

قربانی ادامه داد: فرزند به صورت آزمایشی در مدت زمان ۶ ماه تحویل متقاضی داده می‌شود که در این ۶ ماه اگر خانواده از همه لحاظ قوانین دارای شرایط شد برای شناسنامه فرزند به مراکز قضائی مراجعه می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: تمام کودکانی که در مراکز نگهداری می‌شوند دارای خانواده‌های بد سرپرست یا بی سرپرست هستند که سازمان ملزم است در خصوص تحویل کودک به متقاضیان شرایط و قوانین را سخت و جدی بگیرد تا مشکلی برای کودک ایجاد نشود.

انتهای پیام / ب

هم اکنون ۲۲۰ خانواده در خراسان شمالی متقاضی فرزند خواندگی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.