معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سیل حدود ۵۲۹ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی استان سمنان خسارت زد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، خدابخش عرب معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بر اساس بررسی‌های میدانی کارشناسان این سازمان از ۲۷ اسفندماه پارسال تا ۲۱ فروردین ماه امسال ، جاری شدن سیل بالغ بر ۵۲۸ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی خسارت زده است.

وی افزود: بخش زراعی ۵ هزار و ۸۵۰ هکتار به میزان ۱۴۶ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریال و بخش باغی نیز هزار و ۸۰ هکتار به میزان ۱۲۱ میلیارد و ۳۳۳میلیون ریال خسارت دیده است.

به گفته وی ، سیل همچنین ۶۱ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال در بخش دام و ۱۹۹ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال به بخش آب و خاک و امور زیربنایی خسارت زده است .

عرب همچنین میزان خسارت سیل به تفکیک هر شهرستان را اعلام کرد :

میامی ۳۰۲میلیارد و ۳۴۶میلیون ریال، سرخه۷۴ میلیارد و ۷۶۳ میلیون ریال، سمنان ۳۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال، شاهرود ۳۴ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال، مهدیشهر ۳۳ میلیارد و ۱۷۱ میلیون ریال، دامغان ۲۶ میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال، آرادان ۱۰ میلیارد و ۱۶۱ میلیون ریال و گرمسار ۸ میلیارد ریال .

وی تاکید کرد : کل خسارت ارزیابی شده تا ۲۱ فروردین ماه امسال به مراجع ذیربط کشوری ارسال شده و امیدواریم کرد با تخصیص اعتبارات ، تمام یا بخشی از خسارت سیل جبران شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: برای حمایت و بازتوانی خسارت دیدگان استان در بخش کشاورزی تاکنون ۱۵۰ تن جو و چهار تن مرغ منجمد بین خسارت دیدگان توزیع شده است و تلاش برای تأمین مقادیر دیگری جو و مرغ منجمد ادامه دارد.

انتهای پیام / گ

خسارت سیل به بخش کشاورزی استان سمنان اعلام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.