نعیمی از کمک یونیسف به دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به سیل‎زدگان خبر داد و گفت: شب گذشته بخشی از این کمک‎ها برای سیل‎زدگان گلستانی ارسال شده و از امروز در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محمد نعیمی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بلافاصله پس از وقوع سیل با اقدام سریع و به عنوان نخستین دانشگاه علوم پزشکی کشور در بحران با پیگیری به هنگام ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان و حمایت وزارت بهداشت برای تقویت نظام مراقبت‎های سلامت در بحران برای جلب کمک‎های بین‎المللی از سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: شب گذشته بخشی از این کمک‎ها برای سیل‎زدگان گلستانی ارسال شده و از امروز در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمات درمانی به سیل‎زدگان قرار می‌گیرد.

نعیمی به اقلام ارسالی سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان ملل متحد اشاره کرد و گفت: یک دستگاه خودرو کمک‎دار تویوتا ۲۰۱۹ هایلوکس پیک آپ، یک دستگاه دیزل ژنراتور ۴۵ کیلوولت، بیش از ۲۰ ست کامل اقلام تشخیص مراقبت بیماری‎های عفونی واگیردار و مراقبت بیماری‎های غیرواگیر از جمله کمک‎های این سازمان بین‎المللی است.

وی گفت: همچنین اقلام دیگری شامل ۸۰ یخچال، ۱۰۰ عدد کلدباکس، واکسن، ملزومات مراقبت بهداشتی در روز‌های آینده از سوی یونیسف تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان خواهد شد.

نعیمی گفت: این کمک‎ها در ۲۱ فروردین از طریق فرودگاه امام خمینی (رحمه الله علیه) وارد کشور و با دو دستگاه کامیون وارد استان گلستان شده و در اسرع وقوت به منظور تیم‎های کنترل بحران ناشی از سیل در منطقه اعزام می‎شود.

منبع: شبستان

انتهای پیام/م
 
 

ارائه خدمات بهداشتی درمانی یو نیسف به سیل‎زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار