وزیر جهادکشاورزی گفت: خسارت کشاورزان آسیب دیده از سیل با کمک های بلاعوض، وام و پرداخت کارمزد تسهیلات بانکی جبران خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی روز پنجشنبه در جریان بازدید از اراضی کشاورزی خسارت دیده حمیدیه و دشت آزادگان و گفتگوی نزدیک با کشاورزان خسارت دیده با بیان اینکه حجم خسارات ناشی از سیلاب به بخش کشاورزی خوزستان بسیار بالا است گفت: من شرمنده همه کشاورزان سیل زده خوزستان هستم و از همه توان خود برای پرداخت خسارات به کشاورزان استفاده خواهم کرد.

وی به آن‌ها اطمینان داد تمامی خسارت‌های کشاورزان سیل زده توسط دولت در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت شود.

حجتی اذعان داشت: برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد سیلاب مهیب بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی خوزستان و زیر مجموعه آن خسارت وارد کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت هرچه تمام‌تر از کشاورزان خسارت دیده تلاش می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی میزان دقیق خسارات وارده به بخش کشاورزی را پس از فروکش کردن سیلاب عنوان کرد.

محمود حجتی اظهار داشت: دولت به صورت کمک‌های بلاعوض، استمهال وام‌ها و پرداخت کارمزد تسهیلات بانکی به کشاورزان خسارت دیده کمک می‌کند و پرداخت خسارت به کشاورزانی که اراضی خود را بیمه کرده اند نیز انجام می‌گردد.

کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هم در بازدید از مزارع آسیب دیده کشاورزی غرب خوزستان گفت: پرداخت خسارات سیل بهمن ماه سال گذشته و فروردین ۱۳۹۸ آغاز شده است.

وی بیان کرد: برای پرداخت این خسارت‌ها تاکنون مبلغ ۳۶۰ میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده است.

انتهای پیام/گ

پرداخت خسارت به کشاورزان سیل زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.