مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله مومن نماینده فقید مردم قم در مجلس خبرگان رهبری پنجشنبه شب با حضور مراجع تقلید، علما و روحانیان در مسجد اعظم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله محمد مومن عضو شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری پنجشنبه شب با حضور آیت الله شبیری زنجانی و آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید و همچنین حضرات آیات امینی، حسینی بوشهری، خاتمی، مقتدایی و علوی بروجردی و همچنین جمع کثیری از طلاب، علما، فضلای حوزه علمیه قم و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین قمی مشاور مقام رهبری و استاندار قم از دیگر شخصیت‌های شرکت کننده در این مراسم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در این مراسم با اشاره به گوشه‌هایی از زندگی آیت لله مومن بیان کرد: بر اساس روایات دینی کسی که اهل تقوا بوده، دین شناس باشد و دلی نورانی داشته باشد مومنی حقیقی است و خداوند چنین فردی را به بهشت وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه آیت الله مومن این ویژگی‌ها را داشت یادآور شد: آیت الله مومن به دنبال جمع آوری مال نبود و در مسیر تشیع و ولایت همواره تلاشی وافر داشت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ولایتمداری امری تشریفاتی نبوده بلکه محور دین داری است، اضافه کرد: آیت الله مومن با کسی که از خط ولایت خارج شده بود لحظه‌ای سازش نکرد و همواره در مسیر امام و رهبری بود.

آیت الله مومن عضو فق‌های شورای نگهبان و نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ماه پس از گذراندن یک دوره بیماری و بستری شدن در بیمارستان‌های قم و تهران به دیدار حق شتافت.

مهم‌ترین مسؤولیت‌های ایشان، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شرح زیر است‌:

۱ ـ مسؤولیت انتخاب و اعزام قضات شرع دادگاههای انقلاب در سراسر کشور به دستور حضرت امام خمینی (ره)

۲ ـ ریاست دادگاه عالی انقلاب اسلامی‌

۳ ـ عضویت شورای عالی قضایی‌

۴ ـ عضویت در شورای نگهبان با حکم امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۲ و ابقاء در آن مسؤولیت با حکم مقام معظم رهبری‌

۵ ـ مدیریت حوزه علمیه قم و عضویت در شورای عالی سیاستگذاری حوزه علمیه قم از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۴ و نیز عضویت در دوره چهارم شورای عالی حوزه علمیه قم‌

۶ ـ نمایندگی در دوره اول و دوم مجلس خبرگان رهبری از طرف مردم سمنان و نمایندگی مردم قم دوره‌های سوم تا پنجم

۷ ـ ریاست مجمع فقه اهل بیت (ع)

 انتهای پیام / ا

مراسم چهلمین روز از در گذشت آیت الله مومن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار