سازمان هواشناسی آمریکا با اعلام اینکه توفان‌ها و سیلاب‌های اخیر در ایالت‌های غرب میانه همچنان ادامه خواهد داشت، درباره پیامد‌های مخرب آن در هفته‌های آینده هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NoAA) هشدار داد  در فصل بهار و طی هفته‌های پیش‌رو ایالت‌های غربی میانه این کشور با توفانهای «بی‌سابقه» و پدیده‌هایی جوی مانند گردباد انفجاری مواجه خواهند شد.

بنا به گزارش پایگاه «وُکس»، به علت بارش‌های شدید و وجود گردباد‌های انفجاری (Bomb cyclone) که موجب ذوب‌شدن برف کوه‌ها شده، سطح آب ایالت‌های غربی میانه بالا آمده و طی هفته‌های آینده این منطقه گرفتارِ توفان و سیل را با مشکلات شدیدتری روبرو خواهد کرد.

بهار طوفانی آمریکا؛ از بالاآمدن آب رودخانه‌ها تا شکسته‌شدن سدها و تخلیه کامل چند شهر

ایالت‌های ایلینوی، ایندیانا، آیووا، کانزاس، میشیگان، مینه سوتا، میسوری، نبراسکا، داکوتای شمالی، اوهایو، داکوتای جنوبی، ویسکانسین در منطقه غرب میانه آمریکا قرار داردند. به نوشته پایگاه وکس، بارش‌ها و توفانهای سهمگین از هفته‌های گذشته این منطقه را درنوردیده و تاکنون شماری کشته بر جای گذاشته و دست‌کم ۳ میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.

بارش‌های شدید  سطح آب رودخانه‌ها را بالا آورده، سد‌های در مسیر رودخانه میزوری شکسته شده و به همین علت مقامات دولتی مجبور شدند چندین شهر را تخلیه کنند. در داکوتای جنوبی نیز سیلاب جاده‌ها را مسدود کرده و ساکنان این منطقه توان عبورومرور ندارند.

«جولیان بیر رانر» از مقامات محلی، در گفتگو با خبرنگاران گفته است: «این توفان و سیلاب تاثیرات ویرانگری بر ما خواهد داشت، مردم محلی با تمام ابزار‌هایی که در دست دارند تلاش می‌کنند به هم همدیگر کمک کنند».

در ایالت نبراسکا بیش از ۲ هزار خانه و ۳۴۰ مکان تجاری تخریب شده و بیش از یک میلیارد دلار خسارت وارد شده است.

بهار طوفانی آمریکا؛ از بالاآمدن آب رودخانه‌ها تا شکسته‌شدن سدها و تخلیه کامل چند شهر

سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا پیش‌بینی کرده در فصل بهار و طی هفته‌های آینده شرایط در مناطق مرکزی این کشور به مراتب بدتر و بدتر می‌شود.

«اِد کلارک» رئیس بخش آب  سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا در شهر تاسکالوسای ایالت آلاباما، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «طی هفته‌های گذشته توفان‌ها و سیلاب‌های شدیدی داشتیم و این شرایط در در تمام طول ماه جاری (ماه مه) ادامه خواهد داشت و با افزایش بارش‌ها طی هفته‌های آینده اوضاع بسیار بدتر و وخیم‌تر خواهد شد».

وی همچنین نسبت به وقوع سیلاب‌های مخرب در فصل بهار هشدار داد و افزود: «شرایط کنونی احتمالا یک فصل بی‌سابقه از توفان‌های شدید و مخرب را شکل خواهد داد و جان بیش از ۲۰۰ میلیون نفر از مردم منطقه در خطر قرار می‌گیرد».

بنا بر گزارش‌ها، با بارش‌های ۲۰۰ درصد بیشتر از حد عادی هم‌اکنون سطح آب رودخانه‌های میسیسیپی و «رود رد شمال» بالا آمده و با آب‌ شدن سریع برف‌ها و باران‌های سنگین بهاری بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها پیامد‌هایی بسیار مخرب و گسترده خواهد داشت.

بهار طوفانی آمریکا؛ از بالاآمدن آب رودخانه‌ها تا شکسته‌شدن سدها و تخلیه کامل چند شهر

پایگاه وُکس در پایان گزارش خود علت این سیلابها و بارشهای سنگین را تغییرات آب‌وهوایی می‌داند و می‌نویسد: «این توفان‌ها و سیلاب‌های شدید حاصل از باران‌های گسترده تنها یکی از پیامد‌های ویرانگر تغییرات آب‌وهوایی است. هنگامی که دمای میانگین افزایش می‌یابد، هوا گرم می‌شود و رطوبت بالا می‌رود، با هر یک درجه سِلسیوس (سانتی‌گراد) در افزایش دما، تقریبا ۷ درصد سطح آب (رطوبت) بالا می‌رود. طی یک قرن گذشته میزان بارش‌ها افزایش یافته است. پنج سال گذشته گرمترین سال‌های اخیر بودند و کارشناسان هواشناسی بنا بر الگوی هواشناسی ال‌نینو پیش‌بینی می‌کنند سال ۲۰۱۹ یکی از گرمترین سال‌های تاکنونی خواهد بود.

انتهای پیام/

هشدار درباره وقوع توفان‌ها و سیلاب‌های شدید در ایالت‌های غرب میانه آمریکا

برچسب ها: حوادث طبیعی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۸:۱۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
با توجه به فرمايش بعضیا ؛
احتمالا مردم آمریکا هم شعار « مرگ بر آمریکا » میدن که دچار سیل و بدبختی شدند !!!
United States of America
ناشناس
۰۶:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
خدايا به همه رحم کن همه انسان هستيم
Germany
ناشناس
۰۳:۱۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
اینم از کادو های ترامپ برای امریکایی هاست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
اونا هم مث ما ادم هستن باید بهشون کمک کرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
گرچه ما خیلی به بارندگی نیاز داشتیم ولی ای کاش به مردم آسیب نمیخورد....
کاش میشد مسئولین این آب ها را مدیریت کنند و هدر نره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
هیچ کار خدا بی حکمت نیست بعدا معلوم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
قابل توجه سلبریتی های محترم برای اعزام به سرزمین موعود اماده باشند تا دستکیر مردم مناطق سیل زده این کشور باشند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۴۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
اینهم از بشر متمدن امروزی که با داشتن علم برای بهره برداری وحشیانه از طبیعت بصورت برده داری مدرن باعث نابودی جنگلها و محیط زیست گردیده بطوری که با تولید گازهای گلخانه ای که اکثرا در کشورهای پیشرفته بخصوص امریکا صورت میگیرد کل جهان را در معرض خطر قرار داده است اما یک نکته را باید بدانند بلایای طبیعی ابتدا سراغ همین کشورها خواهد رفت که رفته است سیل و طوفان ویرانگر , آتش سوزی گسترده جنگلها که باعث نابودی محیط زیست و خانه های مردم و بی خانمانی صدهاهزار نفری در این کشورها شده و میشود درس عبرت بزرگی است ولی کو عبرت دولتمردان این کشورها که فقط بفکر پرکردن جیب ثروتمندان کشورهای خود که کمتر از یک درصد جمعیت آنها را تشکیل میدهد هستند از نظر آنها جمعیت دنیا باید کاهش یابد تا آنها زندگی بهتری داشته باشند و تمام منابع جهان باید در اختیار این جمعیت اندک باشد ولی غافل از حکمت خداوند متعال که حکومت جهان بدست مستضعفان خواهد افتاد این وعده الهی است ومحقق خواهد شد
Canada
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
اینجا تمام خونه ها بیمه دارند .حتی اگر مستاجر. باشی .هم باید طبقه استجاری را بیمه کنی .کمترین بیمه ماهی 20 دلار است
ایکاش در ایران هم همه چیز را بیمه کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
خب شماهم بروخونه زندگیتوبیمه کن مگه کسی جلوتو گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
حالا وقتشه به لحاظ سیاسی وزیر امور خارجه ما ضمن احساس همدری با ملت آسیب دیده آمریکا از قدرت عملیاتی و شیوه مدیریت سیل های بزرگ نهاد های نظامی چون سپاه ارتش بسیج و سایر ارگان ها و گروه های جهادی مردمی و دانشجویی را مثل چماق بر سر اون بمپئو و ترامپ و حامیانش بکوبد و مقابله به مثل درستی را به نفع ایران انجام دهد.
ضمنا ارسال کمک های بشر دوستانه به این مناطق با بوق و کرنا حتی شده یک هواپیمای کوچک و مقایسه با رفتار تحریمی آمریکا قطعا فضای سیاسی آن کشور را به نفع ما دارای چرخش خواهد کرد.
ضمن اینکه این پیام باید حاوی این نکته باشد که این وضعیت بغرنج آب و هوایی نتیجه رفتار مستقیم دولت آمریکا در خروج از معاهدات بین المللی چون برجام نافرجام و معاهدات آب و هوایی دیگر است و مردم عادی کشور آمریکا باید تاوان تصمیمات 1 درصدی ها را بدهد.
قطعا وقت بازی درست الان است باید یک اجماع جهانی برای کمک به این کشور با سردستگی ایران آغاز شود که مردم این کشور از رفتارشان در حمایت از دولتهای فاسد و تروریستشان شرمنده شوند.
تا خدا چه خواهد و چه پیش آید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۵۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
ملل تاکی بایدچوب بی تعهدی دونالدبه قراردادهای آب وهوایی رابخورند.عمدادونالدداره مردم راسیل زده میکنه.
آخرین اخبار