رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه از برگزاری مسابقات زوران در شهرستان کنگاور با حضور نمایندگان فدراسیون جهانی و کارشناسان یونسکو خبر داد.

مسابقات زوران در شهرستان کنگاور فردا برگزار می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهرام بهروش رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان همراه با فرشاد احمدوند نایب رئیس طی دیداری صمیمی با آیت‌الله شیخ مصطفی علما نماینده، ولی فقیه و امام جمعه استان کرمانشاه، هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی با حضور نمایندگان فدراسیون جهانی و کارشناسان یونسکو انجام داد.

رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه از برگزاری مسابقات زوران در شهرستان کنگاور و در روز شنبه، ۲۴ فرردین‌ماه جاری خبر داد.

وی گفت: این مسابقات که با حضور جعفری ریاست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور، ژائوئن رئیس انجمن جهانی ورزش‌ها و بازی‌های سنتی از فرانسه، پتروفکارشناس ورزش‌های سنتی یونسکو از کشور بلغارستان برای شناختن ورزش سنتی زوران استان کرمانشاه به جهان برگزار می‌شود.

بهروش از نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه درخواست کرد تا در مجالس وعظ بیشتر از قبل؛ جوانان و سایر آحاد جامعه را به ورزش به ویژه ورزش‌های سنتی و گروهی تشویق کنند که بی‌شک مهمترین مزایای آن علاوه بر تندرستی، گرم‌تر شدن کانون خانواده و فاصله گرفتن از دنیای مجازی خواهد بود.

آیت‌الله علما، نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه نیز ضمن بیان تاریخچه این بازی‌ها به خصوص رشته زوران از برگزاری چنین جشنواره‌هایی ابراز خرسندی کرد و رسوم و آداب کهن را که با تغذیه سالم و ارگانیک بود از میراث گذشتگان دانست که نباید به دست فراموشی سپرده شود.

انتهای  پیام/ز



شناختن ورزش سنتی زوران استان کرمانشاه به جهان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.