معاون برنامه ریزی فرماندار اهواز گفت: سیل بند در مناطق کیان آباد، کیانپارس و سید خلف از استحکام بالایی برخوردار هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، لطیف حیائی اهوازی، معاون برنامه ریزی فرماندار اهواز در خصوص وضعیت سیل بند حفاظتی مناطق کیان آباد، کیانپارس و سید خلف حفاظتی این مناطق گفت: این سیل بند‌ها به لحاظ اهمیت موضوع و بالا آمدن آب در این نقطه و فرسایش سیل بند، فرماندار و دیگر مسئولان دغدغه زیادی برای استحکام سازی آن داشتند، که عملیات اجرای ترمیم و استحکام سازی آن قبل از وقوع سیلاب به صورت ویژه تحت نظارت فرمانداری آغاز شد.

وی با بیان اینکه این نقطه بیش از ۸۰۰ متر طول دارد، تصریح کرد: با استقرار ماشین آلات دستگاه‌های اجرایی خصوصا شهرداری اهواز و شرکت نفت طول این نقطه حساس را تقویت کردیم.

حیائی اهوازی بیان داشت: پشت این سیل بند به لحاظ عملیات‌های اجرایی صورت گرفته در گذشته، و تجمع بالای آب پشت سیل بند، عملیات و استحکام سازی آن با راهکار‌های عوامل فنی و اجرایی با دشواری صورت گرفت.

معاون برنامه ریزی فرماندار اهواز اظهار کرد: به لحاظ فشار آب، برخی از نقاطی که بر اثر سیلاب دچار فرسایش شدند، مجدد خاکریزی و استحکام سازی شد و در واقع در کنار سیل بند قدیمی سیل بند جدید احداث کردیم تا این نقطه از استحکام بالایی برخوردار شود.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در کنار ترمیم این سیل بند، خیابان‌های منتهی به رودخانه در منطقه کوی سید خلف نیز توسط عوامل اجرایی با تخلیه چندین سرویس خاک ایمن شد، تا از نفوذ آب به داخل منازل جلوگیری شود.

لطیف حیائی اهوازی بیان کرد: در این نقطه، کیانپارس، سید خلف، جاده استراتژیک میدان چمران به طرف کیان آباد و کیانشهر و محور اصلی تحت خطر بودند، که در نتیجه عملیات احداث سیل بند جدید و استحکام سازی آن به خوبی انجام شد.

وی در پایان از تلاش و زحمات شهرداری اهواز، شرکت نفت، شرکت فولادخوزستان، نیرو‌های انتظامی، بسیج و دیگر عوامل اجرایی و همکاری مردم منطقه سید خلف برای برداشت خاک از اراضی تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/گ

ادامه عملیات تحکیم و ترمیم سیل بند‌ها

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
متعجب
۲۱:۴۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
تبعیض بین مناطق و توجه ویژه به مناطق پولدار نشین در این و عدم اخطار و تدبیر و در ترمیم سیل بندهای روستاها کاملا محسوس بود.
آخرین اخبار