استاندار قزوین گفت: باید در کنار پیگیری موضوعات مرتبط با شعار سال به کارآفرینی جوانان توجه شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه ساماندهی امور جوانان گفت: محور شعار امسال روی اشتغال و اقتصاد قرار دارد و لازم است که در کنار پیگیری موضوعات مرتبط با شعار سال به کارآفرینی جوانان توجه شود.

زاهدی با بیان اینکه باید دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی جوانان از این به بعد، گزارشی کمی و کیفی از اقدامات خود در حوزه جوانان ارایه کنند، افزود: هر طرحی که در سطح جوانان اجرا می‌شود باید بازخورد آن پیگیری شود تا تاثیرگذاری و نتیجه بخش بودن آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی درباره انتخاب جوانان برتر برای سال جاری گفت: علاوه بر بررسی‌های اولیه باید دقت کرد که انتخاب‌ها براساس ارتباط با جوانان شکل نگیرد، چون ممکن است برخی جوانان موفقیت‌های بسیاری به دست آورده باشند و هیچ کس از آن‌ها مطلع نباشد.

زاهدی گفت: انتخاب یک جوان به عنوان برتر بر اساس نوع اندیشه و فعالیت سیاسی در دراز مدت به جامعه آسیب می‌زند و این موضوع باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

وی به انتخاب قزوین به عنوان استان معین در بازسازی شهر نورآباد لرستان اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌های خدمات رسان باید با هماهنگی هلال احمر و مدیریت بحران استان لرستان اقدامات امدادی را در این زمینه پیگیری کنند و از هرگونه ناهماهنگی در ارسال تجهیزات و امکانات پرهیز شود.

زاهدی به کمک‌های نقدی اشاره کرد و گفت: اگر قرار است پول نقدی برای سیل زدگان واریز شود باید از طریق شماره حساب‌های رسمی و اعلام شده صورت پذیرد و از روش‌های غیر رسمی ممانعت شود.

حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: مشکل اصلی جوانان بیکاری و نداشتن مسکن است که باید آماری به تفکیک شهرستان‌های استان برای برنامه ریزی مناسب تهیه شود.

زرآبادی افزود: تا زمانی که تعداد جوانان فاقد مسکن و اشتغال مشخص نشود امکان ارائه راهکار مناسب برای حل مشکلات جوانان وجود ندارد.

زرآبادی با تاکید به اقدامات مناسب برای جوانان به جای بیان آمار و اعداد گفت: استفاده از ظرفیت جوانان برای حل مشکلات کشور مانند کمک به سیل زدگان گرچه پسندیده است، اما اقدامی برای کمک به حل مشکلات جوانان نیست.

زرآبادی به برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌هایی با موضوع جوان در کشور پرداخت و گفت: هدف اصلی در برگزاری چنین جشنواره‌هایی باید بیان ایده‌های خلاقانه از سوی جوانان باشد تا گام‌های بلندی برای شنیده شدن صدای جوانان برداشته شود.

وی با اشاره به حضور خود در اجلاس بین المجالس دوحه قطر، گفت: در این اجلاس موضوعاتی از قبیل توسعه پایدار، مقابله با تروریسم و منع خشونت علیه زنان مطرح شد و در خصوص محکوم کردن اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران، خشونت علیه زنان و همچنین کمک به مناطق سیل زده جهان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

زرابادی گفت: طبق اعلام نظر سایر کشور‌های شرکت کننده در این اجلاس، مشارکت جوانان در سطوح مدیریتی و سیاسی کشور‌ها پایین است و باید اقدامات لازم برای رفع این کاستی در جوامع صورت گیرد.

وی گفت : تنها دو  و دو دهم درصد از جوانان در مسائل مدیریتی کشور مشارکت دارند که این موضوع دغدغه همه کشور‌ها ست.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به چشم انداز استان برای توسعه سمن‌ها گفت: استان قزوین طبق دستورالعمل‌های وزارت کشور باید تا سال هزار و ۴۰۰، ۶۵ سمن در حوزه جوانان داشته باشد که اکنون با وجود ۶۲ سمن از سند چشم انداز جلوتر است.

علایی مقدم اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهادی هم که در سال‌های ۹۱ و ۹۲ بنا به برخی شرایط موفق به دریافت مجوز نشدند هم اکنون با دستورالعمل‌های جدید درحال اخذ مجوز هستند.

به گفته مدیر کل ورزش و جوانان، بیشترین مجوز‌های صادر شده برای سازمان‌های مردم نهاد استان در سال ۹۷، مربوط به آسیب‌های اجتماعی و کارآفرینی بوده است.

علایی مقدم افزود: با توجه به اهمیت ازدواج، سمن‌ها ۳۹۸ کارگاه در این زمینه برای ۸ هزار جوان قزوینی برگزار کردند.

انتهای پیام/ک

جلسه ساماندهی امور جوانان در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار