مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه درباره تعداد پایانه‌های مترو و محل تعمیرات قطارها توضیحاتی داد.

قطارهای مترو کجا تعمیر می‌شوند؟علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تعداد پایانه‌های خطوط مترو اظهار کرد: باید در ابتدا و انتهای خطوط مترو پایانه وجود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه باید در یک سر خطوط مترو پارکینگ و یک سر دیگر تعمیرگاه باشد، افزود: در خط ۳ مترو تهران پایانه وجود ندارد.


بیشتر بخوانید؛ هزینه ساخت هر کیلومتر مترو چقدر است؟


امام با اشاره به خط ۴ متروی تهران گفت: پارکینگ پایانه کلاهدوز در قسمت شرقی این خط راه‌اندازی شده و  تعمیرگاه‌های پایانه نیز امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به پایانه غربی خط ۴ مترو افزود: پایانه اکباتان در حال ساخت است و امیدواریم فاز یک این پایانه تا پایان امسال راه اندازی شود.

وی درباره پارکینگ خط ۶ مترو تهران بیان کرد: زمین برای پارکینگ خط ۶ تملک شده و مقداری از مراحل اجرایی شروع شده است.

امام درباره پارکینگ خط ۷ مترو تهران گفت: پارکینگ قسمت شرقی خط ۷ در ورزشگاه تختی است و در حال حاضر در حال مذاکره با وزارت ورزش برای توافق واگذاری زمین هستیم تا بتوانیم پایانه را بسازیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ادامه داد: برای قسمت شمالی این خط نیز، زمین تملک نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر جای پارک برای قطار‌هایی که در خطوط‌شان پارکینگ وجود ندارد، اظهار کرد: در خطوطی که پارکینگ وجود ندارد، قطار‌ها داخل تونل‌های خط پارک می‌شوند.

امام در پاسخ به این سوال که، تعمیرات قطار‌هایی که در خطوط‌شان پایانه وجود ندارد، کجا صورت می‌گیرد، بیان کرد: قطار‌های خطوطی که تعمیرگاه ندارند، برای تعمیر به آن خطوطی که تعمیرگاه دارند منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/

خط ۳ مترو تهران پایانه ندارد

برچسب ها: مترو ، شهرداری تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار