معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به رگبار متوسط تا سنگین برای پیشگیری از خطر احتمالی ناشی از سیلاب در استان، تدابیر لازم برای آمادگی دستگاه‌های امدادی و عملیاتی اتخاذ شده است.

تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب در استان اتخاذ شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، باقر کرد اظهار داشت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران، احتمال آبگرفتگی و جاری شدن رواناب در معابر شهری و روستایی و وقوع سیل در مسیل‌ها نشست‌هایی با حضور نهاد‌های امدادی، شهرداری ها، فرمانداری ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان‌های سیستان و بلوچستان برگزار تا از آمادگی کامل برخوردار باشند.

وی افزود: آمادگی کامل برای پیشگیری از سیلاب و رواناب در سیستان و بلوچستان وجود دارد تا بارندگی خسارتی به دنبال نداشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: همچنین با توجه به برخی ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها به فرمانداران ابلاغ شده است تا آمادگی لازم برای رفع مستحدثات و تصرفات صورت گرفته را داشته باشند.

وی افزود: همچنین با توجه به ضرورت اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم پیام‌های هشدارآمیز حاوی نکات آموزشی برای ارتقاء سطح ایمنی توسط دستگاه‌های دست اندرکار به عموم مردم در دستور کار قرار گرفته است.

کرد تاکید کرد: با توجه به هشدار سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی از مردم انتظار می‌رود از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیر سیلاب‌های فصلی اجتناب کنند.
به گفته رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان براساس آخرین الگو‌های پیش یابی از امروز شنبه سامانه بارشی این استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد به طوریکه امروز و فردا بارش‌ها در نواحی مرکزی و جنوب سنگین برآورد می‌شود.

علی ملاشاهی اظهار داشت: رگبار متوسط تا سنگین همراه با رعد و برق، باد شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ از بعدازظهر و شب امروز در نواحی مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: این شرایط منجر به آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی خواهد شد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تمرکز بارش‌ها در نیمه شمالی استان از روز دوشنبه خواهد بود و برای این نواحی رگبار ملایم تا متوسط، گاهی رعد و برق و باد شدید لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/گ

آماده باش برای سیلاب احتمالی در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار