طرح توسعه باغات در اراضی ملی استان قزوین اجرا می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح توسعه باغات در ۴۳۰ هکتار از اراضی ملی استان اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه هم اندیشی اجرای طرح توسعه باغ‌های دیم و کشت گیاهان دارویی در اراضی شیبدار گفت: مقرر شده که این طرح در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور تا سال ۱۴۰۰ اجرا شود که سهم استان قزوین ۴۳۰ هکتار است.

اسماعیلی اظهار داشت: سهم ۵۰ درصدی برای اجرای طرح توسعه باغات در اراضی ملی و دولتی در برش استان در نظرگرفته شده است که مکلف به اجرای آن در استان هستیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این جلسه گفت: در سال گذشته طرح اراضی شیبدار در سطح ۱۵۰ هکتار از اراضی شیبدار کشاورزی استان اجرا شده است.

علی اکبری افزود: در همین زمینه سهمیه ۴۳۰ هکتاری برای اجرای این طرح تا پایان سال ۱۴۰۰ تعین شده که با همکاری ادارات منابع طبیعی و امور اراضی و همچنین تهیه میزان بارش نزولات آسمانی از سوی کمیته استانی عملیاتی خواهد شد.

وی تاکید کرد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه باید نقاط مستعد مناطق دیم با بارش بالای ۳۰۰ میلیمتر در سال با پتانسیل مناسب را به سازمان اعلام کنند.

از سال ۹۷ تاکنون ۱۵۰ هکتار از اراضی شیبدار مستعد استان به زیر پوشش طرح توسعه باغات دیم و آبی و کشت گیاهان دارویی در اراضی شیبدار رفته است.

انتهای پیام/ک

طرح توسعه باغات در ۴۳۰ هکتار از اراضی ملی استان اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار