سرپرست ثبت آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی نسبت به برخی اظهارات درباره ابتهاج و تخریب خانه مادری او توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، خانه مادری هوشنگ ابتهاج که چند وقتی است حاشیه هایی به همراه داشته روز جمعه تخریب شد و در پی این اتفاق مدیرکل میراث فرهنگی گیلان علت تخریب و رد ثبت خانه مادری هوشنگ ابتهاج را «عقاید سیاسی این شاعر» عنوان کرد.

اما مصطفی پورعلی، سرپرست دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص دلایل تخریب خانه مادری هوشنگ ابتهاج متخلص به سایه و تاثیر گرایش‌های سیاسی ابتهاج در این امر به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بی شک این موضوع صحیح نیست؛ آقای ابتهاج از افتخارات فرهنگی کشور است، بی‌شک باعث افتخار برای اهالی رشت است که چنین شخصیتی اهل رشت است و لازم به تأکید است که اشعار هوشنگ ابتهاج مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز است.

وی افزود:در خصوص ثبت این خانه اهتمام ویژه‌ای از سوی معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت پذیرفته، ولی به جهت سیر مراحل قانونی لازم است همکاران در استان کار‌هایی را از جنبه‌های قانونی انجام بدهند. به نظرم این موضوع از موضوعاتی است که استاندار گیلان باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشد. وی می‌تواند با هماهنگی شهرداری رشت و اداره کل میراث فرهنگی گیلان اقدامات شایسته برای بازسازی خانه مادری هوشنگ ابتهاج و حفاظت دیگر بنا‌های مشابه را انجام بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار