رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: با تلاش پزشک فوق تخصص جراحی کودکان، جان کودک ۱.۵ ساله از طریق جراحی با تجهیزات پیشرفته نجات پیدا کرد.

نجات جان کودک ۱.۵ ساله از طریق جراحی با تجهیزات پیشرفتهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر عاطفه اسفندیاری بیان کرد: کودکی یک و نیم ساله که بادام زمینی را بلعیده بود با علائم دیسترس تنفسی (تنگی تنفس) و سرفه‌های شدید وارد بخش اورژانس اطفال این مرکز شد.

وی تصریح کرد: بیمار بعد از معاینات پزشک عمومی به پزشک فوق تخصص جراحی کودکان ارجاع داده شد و پس از عکسبرداری، دکتر آژ فوق تخصص جراحی کودکان وجود جسم خارجی در ریه راست کودک را تشخیص داد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر عنوانکرد: با توجه به اظهارات والدین و سابقه خوردن بادام زمینی از سوی کودک، پزشک معالج مشکوک به پریدن بادام زمینی در ریه کودک شد، سپس بیمار به سرعت به اتاق عمل برده شد.

اسفندیاری بیان کرد: در اتاق عمل بادام زمینی از برونکوس راست (مجرای تنفسی) بیمار با استفاده از دستگاه ریجید برونکوسکوپ بیرون آورده شد و کودک پس از یک روز، با حال خوب از بیمارستان شهدای خلیج فارس ترخیص شد.

دستگاه برونکوسکوپ ریجید روش انتخابی برای خارج کردن جسم خارجی از دستگاه تنفس است و برای اولین بار این عمل در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر و استان بوشهر انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/م

نجات جان کودک در بیمارستان شهدای خلیج فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.