نماینده، ولی فقیه در استان کردستان عملکرد کمیته امداد در زمینه ایجاد اشتغال برای نیازمندان را قابل تقدیر عنوان کرد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، در دیدار مدیران کمیته امداد کردستان با نماینده، ولی فقیه، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: درطول چهار دهه انقلاب خدمات ارزشمندی در بخش‌های معیشتی و مادی و همچنین فرهنگی و معنوی به مددجویان و نیازمندان از سوی این نهاد ارائه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ضمن بیان اینکه انسان نیاز دوگانه‌ای دارد، افزود: هم در بخش نیاز‌های اولیه همچون خوراک، پوشاک و داشتن سرپناه و هم در مباحث فکری، اعتقادی، باور‌ها و ارزش‌ها باید به امور انسان‌ها توجه شود که در این زمینه اقشار ضعیف باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: انسان‌های زیادی با کمک کمیته امداد به مقامات بالایی رسیده و موفیقت‌های زیادی کسب کرده اند و خود این افراد بعدا کمک رسان افراد دیگری نیز بوده اند و این کار بسیارارزشمند و قابل تقدیر است.

وی در زمینه اشتغال زایی کمیته امداد برای مددجویان که چند سالی است بسیار مورد توجه و تاکید قرار گرفته است و در این زمینه عملکرد خوبی داشته است، گفت: کمک عزت مندانه به نیازمندان و اینکه زمینه‌ای فراهم کنیم تا با تسهیلات قرض الحسنه این قشر جامعه روی پای خود بایستند و از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شوند ارزشمند و قابل تقدیر است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کمک به نیازمندان و سیر کردن شکم یتمیان در دین اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و از طرف خداوند این کار مدح شده و آن را برای انسان ذخیره آخرت قرار می‌دهد.

وی گفت: کسانی که کمک می‌کنند باید بدون منت و برای رضای خداوند این کار را انجام دهند، چون که این سهم فقرا است که باید پرداخت شود.

وی ادامه داد: موضوع کمک کردن باید در جامعه فرهنگ سازی شود و این کار منع نشود، این کار در تربیت جامعه، افزایش همبستگی و حضور مردمی، تقویت حس نوع دوستی و رشد جامعه موثر است.

حسینی شاهرودی گفت: بخشیدن و دور کردن بخل باعث کاهش وابستگی به مال و غلبه بر نفس خواهد شد و این کمک کردن به هم نوع و بخشش است که زمینه رشد انسان را فراهم و مایه برکت در مال انسان می‌شود.

وی استفاده از روش‌های جدید و الکترونیکی کردن برای پرداخت کمک‌های مردمی را از مسائلی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه نوع تبلیغات جدید کمیته امداد که هم اکنون صورت می‌گیرد موثر است، ادامه داد: آنچه مهم است ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری است که باید مورد توجه قرار گیرد و هدف این است که کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی جامعه برسد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.