معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: سال گذشته ۷۰۰ میلیون دلار کالا‌ از گمرک قزوین و دیگر استان‌ها به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: پارسال ۷۰۰ میلیون دلار از کالا‌های استان از گمرک قزوین و دیگر استان‌ها به خارج از کشور صادر شد که نشان از رشد ۱۷ درصدی صادرات قزوین داشت.

حبیبی افزود: همچنین سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان تحت پوشش سامانه‌های آبیاری نوین قرار گرفت و ۹ هزار هکتار دیگر نیز در دست اجرا قرار دارد.

وی ادامه داد: طی این مدت همچنین ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط سیستم بانکی استان به هزار واحد تولیدی ارایه شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ با افزایش ۲۵ درصدی روبرو بود.

این مسئول حوزه اقتصادی با اشاره به اینکه در سال قبل، ۱۶۳ طرح سرمایه گذاری استان منجر به عقد قرارداد شد، تصریح کرد: طی این مدت با وجود تحریم‌ها ۶۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شد و همچنین شاهد راه اندازی صندوق کشمش تاکستان با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بودیم.

حبیبی همچنین به اشاره به هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی ارایه شده در استان، یادآور شد: اجرای بندر خشک، اخذ مجوز‌های لازم برای ایجاد منطقه اقتصادی تاکستان و نگاه ویژه به راه اندازی پایانه صادراتی در استان از دیگر برنامه‌های مهم اقتصادی در دست اجرا است.

انتهای پیام/ک

افزایش صادرات در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.