رهبر حزب کارگر انگلیس گفت جولیان آسانژ نباید به آمریکا تحویل داده شود و اگر متهم به اذیت و آزار جنسی است و باید دادگاهی شود، این دادگاه باید در سوئد باشد.

ابراز نگرانی کوربین از احتمال استرداد آسانژ به آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس روز شنبه ۲۴ فروردین گفت جولیان آسانژ، بنیان گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس نباید به آمریکا تحویل داده شود و اگر متهم به اذیت و آزار جنسی است و باید دادگاهی شود، این دادگاه باید در سوئد باشد.

رهبر حزب کارگر انگلیس این سخنان را میان هفتاد قانون گذار انگلیس بیان کرد. تمامی این افراد اعتقاد دارند اگر آسانژ به خاطر اتهام سوء استفاده جنسی باید محاکمه شود، این دادگاه باید در سوئد برگزار شود. کوربین در خصوص احتمال استرداد جولیان آسانژ به آمریکا ابراز نگرانی کرد.

قانون گذاران انگلیس روز جمعه ۲۳ فروردین نامه‌ای را امضا کردند و به ساجد جاوید وزیر کشور انگلیس دادند و از او خواستند تا «هر کاری می‌تواند انجام دهد و اطمینان حاصل کند که آسانژ در صورت درخواست سوئد به این کشور استرداد شود. اکثر اعضای پارلمان انگلیس که این نامه را امضا کردند از اعضای حزب کارگر این کشور هستند.

کوربین به خاطر افشای جنایات آمریکا در عراق و افغانستان از آسانژ تقدیر کرد. آسانژ در سال ۲۰۱۰ میلادی ده‌ها هزار اسناد محرمانه در خصوص شقاوت‌های آمریکا در عراق و افغانستان منتشر کرد. آسانژ ۴۷ ساله اتهامات جنسی علیه خود را رد کرده است و ریشه آن‌ها را سیاسی می‌داند.

جرمی کوربین همچنین به رسانه «آی تی ان» (ITN) انگلیس گفت وی بر این باور است که حمایت اکثریتی از پیشنهاد حزب کارگر در خصوص توافق گمرکی میان انگلیس و اتحادیه اروپا بعد از برگزیت انجام به دست خواهد آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار