ا‌ستاندار اردبیل گفت: در جلسه ستاد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان نتایج طرح مطالعات اولیه محله ایران آباد بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان افزود: بر اساس نتایج به دست آمده از مطالعه اولیه محله ایران آباد کمبود‌ها و مشکلات این منطقه در حوزه‌های مختلف بهداشتی، رفاهی، مسکن، تحصیل، محیط زیست و اشتغال باید توسط دستگاه‌های مربوطه با برنامه ریزی و زمانبندی مشخص پیگیری و حل شود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های بهداشتی و درمانی نیز باید نسبت به وضعیت سلامت اهالی منطقه حساس بوده و زمینه‌های لازم برای ارتقای وضعیت شاخص‌های سلامت شهروندان ساکن در محله را فراهم آورند.

استاندار اردبیل افزود: این منطقه به عنوان پایلوت برای رفع محرومیت و بازآفرینی شهری انتخاب شده و تلاش می‌شود با احیای بافت‌های مسکونی و افزایش امکانات شهری به عنوان الگویی در استان و کشور معرفی شود.

بهنام جو ادامه داد: هر دستگاهی باید در حوزه کاری خویش در راستای توانمند کردن منطقه و مردم تلاش کرده و با فرهنگ سازی‌های لازم زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی نیز در این محله کاهش یابد.

همچنین در این جلسه نتایج اولیه مطالعات انجام یافته به روش کیفی در مورد علل خودکشی و ویژگی‌های آن در استان بررسی و مقرر شد با استفاده از نتایج این طرح مطالعاتی دستگاه‌های مربوطه آموزش‌های لازم برای پیشگیری و کنترل میزان خودکشی بخصوص در میان جوانان را به شهروندان ارایه نموده و زیرساخت‌های لازم برای ارتقای نشاط اجتماعی در جامعه و افزایش میزان تاب آوری در برابر آسیب‌ها و فشار‌های اجتماعی را فراهم نمایند.

انتهای پیام/ح

احیای بافت‌های مسکونی و افزایش امکانات شهری در اردبیل

برچسب ها: آسیب اجتماعی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.