کاهش آمار غریق با ایجاد طرح‌های شناگاهی در سواحل

استاندار گیلان گفت: ایجاد طرح‌های شناگاهی منجر به کاهش غریق در نقاط ساحلی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مصطفی سالاری، استاندار گیلان در جلسه ساماندهی سواحل استان گیلان با اشاره به کاهش تعداد غرق شدگان در سواحل این استان در سال گذشته گفت: جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در نقاط ساحلی و ایجاد طرح‌های شناگاهی منجر به کاهش غریق می‌شود.

وی با تاکید بر دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساماندهی سواحل افزود: طرح‌های شناگاهی علاوه بر کاهش آمار غریق منتج به ایجاد شغل نسبتا دائم، خودگردان و بی‌نیاز به اعتبارات دولتی در جهت اشتغالزایی و ارائه خدمات به گردشگران است.

استاندار گیلان با بیان اینکه با برنامه ریزی صحیح بهره گیری از طرح شناگاهی دائمی شود، اظهار داشت: بخشی از این طرح در خصوص خدمات بهداشتی، غریق نجات و تمهیدات ایمنی جزء الزامات کار محسوب می‌شود.

سالاری با اشاره به اینکه بخش دیگر در خصوص تعداد غرفه، آلاچیق، فروشگاه و رستوران بر اساس سلیقه سرمایه گذار بوده که به عنوان بخش درآمدزا قابلیت فعالیت در تمام فصول را دارد، گفت: این طرح منجر به درآمدزایی، اشتغالزایی و به صفر رساندن آمار غریق می‌شود.

وی افزود: علاوه بر شناگاه‌های فعلی، نقاط دیگری که امکان ایجاد طرح شناگاهی دارند، شناسایی و مورد مطالعه قرار گرفته که امکان واگذاری به بخش خصوصی را دارد.

استاندار گیلان بیان داشت: می‌توان از طریق فراخوان این عرصه‌ها را برای مدت زمانی تعیین شده به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار کرد تا آن‌ها نیز با هزینه اندک و جانمایی سازه قابل حمل که نمای آن با طبیعت سازگار است نسبت به ارائه خدمات به گردشگران اقدام و درآمدزایی پایداری را ایجاد کنند.

سالاری با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم در جهت ایجاد اشتغال در سطح سواحل تصریح کرد: ما در حالی برای ساماندهی سواحل هزینه پرداخت می‌کنیم که در واقع باید با ایجاد ساز و کاری مطلوب از ظرفیت سواحل بهره گرفت و ایجاد درآمد داشت.

انتهای پیام/ع

برگزاری جلسه ساماندهی سواحل استان گیلان

برچسب ها: دریای خزر ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.