به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدمحسن واعظیفر مدیر اجرایی خط دوم قطارشهری اصفهان با اشاره به عملیات اجرایی حفاری مکانیزه تونل خط دوم قطار شهری اظهار کرد: در حال حاضر فعالیت عمرانی حفاری تونل غربی خط دوم قطار شهری اصفهان از ایستگاه شفت TBM دارک واقع در شهرک امام حسین (ع) اصفهان در حال انجام است.
وی ادامه داد: حفاری تونل مکانیزه خط دو قطار شهری اصفهان اسفندماه سال گذشته با حضور مسئولان استان آغاز شد و در حال حاضر تی بی ام، بیش از ۵۰ متر از تونل غربی این خط را حفاری و سگمنتگذاری کرده است.
مدیر اجرایی خط دو قطار شهری اصفهان تصریح کرد: روزانه بیش از ۱۰۰ نفر در پروژه ساخت سگمنت و حفاری مکانیزه تونل خط دو قطار شهری در سه شیفت کاری مشغول فعالیت هستند و تلاش ما فراهم کردن زمینه افزایش حفاری با پایان مراحل تست گرم است.
وی گفت: همچنین عملیات عمرانی ایستگاههای زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و لاله با سرعت و جدیت بیشتری در سال جدید ادامه پیدا میکند و در حال حاضر روزانه بیش از ۳۰۰ نفر در این پروژهها به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند.
واعظیفر گفت: خوشبختانه گشایشهای خوبی در بحث مالی این خط صورت گرفته و امیدواریم که در سال جدید، ایستگاههای بعدی خط دوم پس از تملک محل ایستگاهها، با سرعت بیشتری به مناقصه گذاشته شده و عملیات اجرایی آن آغاز شود.
وی در خصوص ویژگیهای اصلی تونلهای مکانیزه، گفت: استفاده از TBM و ساخت تونلهای مکانیزه در زمان حرکت و ساخت تونل زیر زمین، مشکل قطعکردن درختان و جابهجایی تأسیسات را کاهش میدهد چراکه در زیر شهر حرکت میکنیم، علاوه بر این ایستگاههای خط دو قطار شهری عمق بیشتری دارند و خود ایستگاهها را نیز از زیر زمین اجرا میکنیم تا ترافیکی کمتری ایجاد شود، لذا با وجود این مزیتها، این روش هزینه و زمان بیشتری میبرد.
انتهای پیام/م